onsdag 23 juli 2008

Yihaa....

...
Idag blev det squash mot Skåne igen. Förra gången vi spelade torskade jag två raka matcher. Jag var efter i allting. Varje gång jag tyckte mig slå ett fiffigt slag var Rille redan på plats. Det var hemskt. Förvisso hade jag fortfarande lite seghet i benen efter en långpromenad jag tog dagen innan.

Hursomhelst, idag hade jag inga ursäkter.

Första matchen vanns med 3-2 i set, och det avgörande setet var extremt jobbigt. Första bollen, som jag vann, var kanske den bästa poäng vi någonsin spelat. Många slag från bägge plus att det vände från framplan till bakplan och vice versa flera gånger.

Även andra matchen vann jag med 3-2. I första setet tog jag inte ett steg, var fortfarande helt knäckt efter avgörande setet från matchen innan. Däremot försökte jag slå stoppbollar på de få slag jag slog, för att åtminstone Rille skulle få springa lite och förhoppningsvis bli lite mör till set 2.

Efter den konstpausen blev jag piggare och genom stor list och koncentration :))))) spelades mathcne hem. Det kommer bli hemskt för dom som ska möta mig när stegar och seriespel drar igång till hösten.

Apropå ingenting, alla dessa cigaretter jag rökt när jag druckit har nog satt sina spår. Det måste genast bli ett slut på detta okynnes-rökande. Inte blir det heller bättre av att ens bekanta fullkomligen öser cigg över mig. Grrrr

Nu blir det lite pokerspel. Hejja mig...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med rökningen är en myt. Många stora idrottsmän har varit stora röka och läskpålsar men har inte blivit nämnvärt hämmade av sina laster.

Så här kunde det tex se ut i
Le Tour de France för några år sedan :)

PS Bli inte förvillad av borrdousa länklängder. Dom funkar lika bra ändå. DS

http://images.google.se/imgres?imgurl=http://k41.pbase.com/u47/istanbultea/upload/33906706.smokingbike.jpg&imgrefurl=http://www.pbase.com/istanbultea/image/33906706&h=430&w=640&sz=71&hl=sv&start=2&um=1&tbnid=OTH1VUB3QAvNCM:&tbnh=92&tbnw=137&prev=/images%3Fq%3Dcyclist%2Bsmoking%26ndsp%3D18%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN

Marcus sa...

Hahaha så jävla sjukt ful bild. Lagkamraten håller endast fram tändare. Det knepet skulle kanske fungera även i år?

Anonym sa...

Hehe ! Jag vet... det är en flärdfull sport :) Dagens Tour är dock lite mer krävande av individen. Det finns en etapp i touren som heter "Alpe d'Huez" Även kallat "helvetet i norr" Det kördes igår.

En tv tittare som är "elitmotionär" smsade in att han hade cyklat upp för sista stigningen. Det är en sjukt brant sträcka på 1,2 mil. Motionären hade kört på 70 min. ( Bara sista stigningen ) Gårdagens vinnare av den etappen heter Carlos Sastre och körde upp på 40 min. Skilnaden är inte bara i minuter utan Carlos hade även cyklat ca 20 mil innan den sista stigningen. Så nej, jag tror inte det funkar att röka mitt under loppet men då man läskar är det helt ok :)

Anonym sa...

Avd. Värdelöst vetande.

Anonym sa...

Berätta om ditt gigantiska plus i går kväll istället... TURE