fredag 18 juli 2008

Sova gör man på kvällen....... eller inte alls.....

...
Det är skönt att vara uppe i tid. Igår var jag tex ut på en morgonpromenad kl 06:55. Innan promenixen la jag även i en tvättmaskin, vilken jag hämtade när jag kom tillbaka hem.

Tyvärr är det här en modifierad sanning. Anledningen till att jag var uppe så tidigt var egentligen att jag inte kunde sova (försökte från 03:00) och jag tänkte att en promenad gör mig säkert väldigt trött. Inte alls. Snarare tvärtom. Var full av energi när jag kom hem. Min nya plan blev då att vara uppe hela dagen och gå till kojs runt 8 på kvällen.

Det gick sådär bra. Jag somnade som en sten strax efter lunch, och planen att vända tillbaka dygnet fick skjutas upp en dag. Det är därför jag återigen sitter här, full av energi kl 9 på morgonen. Idag får det dock inte gå åt pipan eftersom jag ska iväg i morgon runt lunch. Dessutom på drickning och då vill man verkligen vara på tårna. Att röka när man är trött är inte alls lika njutningsbart som det är när man är pigg.

Jag hoppas även på en squashmatch idag. De senaste gångerna jag spelat mot Rille har det varit extremt jämnt och väldigt hög kvalitét på spelet. Långa bolldueller och strategiskt mer fulländat. Till skillnad från tidigare då det var mer av en slugger-fest. Alla matcher är numer väldigt roliga. Bara odågan kan masa sig upp från sin Törnrosa-sömn någon gång.

Tro det eller ej, men jag slog upp mig ett par inköp på pokern idag. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jätte Stora Grattis till dig Gurk !
Då blir det taxi till stavrebodarna på lördag ! :)

Marcus sa...

Taxi?

Jag kommer anlända i helikopter, alternativt svävare.... :)