fredag 18 juli 2008

Lol...

...
Detta är ett kort utdrag ur en berättelse från årets Poker-VM. Lustigt formulerat.

"I have never played tournament poker before and it is amazing to me how table draw is so important. I cannot emphasize enough how important it is. I got moved to a new table and it looked I was in a playboy orgy. Three middle-aged man. One woman who folded AQo after a short-stack open shoved and she folded face-up while staying, “I'll wait for a better spot.” At this exact moment, I thought, “I'll keep bluffing you until you find that spot.”

Jag vet inte om det bara är jag, men många gånger finner jag lustigheter på engelska i form av hur meningar är formulerade. Det behöver egentligen inte vara speciellt roligt i sig, utan snarare att jag finner nyanser i språket och antagligen tycker det är roligt just för att jag ser nyanserna. Som ett kvitto på sin intelligens eller nåt.

I senaste säsongen av showen "I bet you", vilken jag tidigare visat klipp från, är vadslagningen kring vem som först kan hitta en med namnet Frank på gatan i Las Vegas. Personen måste även kunna styrka sitt namn med legitimation. Efter mycket om och men vinnr Antonio Esfandiari vadet, varpå Phil Laak replikerar förlusten med att "I got out-franked". Såna här kommentarer är obetalbara.

Inga kommentarer: