söndag 6 juli 2008

Janne jävla Holmlund

...
Har precis kommit hem från krogen i götet. Känner en lätt stress att visa något jag för första gången såg ikväll. Det är i särklass det roligaste jag någonsin sett. Kan på rak inte ens i teorin komma på något som skulle kunna underhålla mig mer.

Janne Holmlund var en backhoppare från föreningen Koskullskulle AIF och tävlade i OS i Lake Placid 1980. Jag har ingen aning om hans track record, men det skulle förvåna mig om han gjort några tidigare framsteg.



Kommentator är Sven "Plex" Pettersson och det finns så många oerhört stora moment i denna lågkvalitativa, heminspelade video.

Till att börja med pratar han direkt till byborna med kommentaren "och nu Koskullskulle tittar vi tillsammans". Vidare när Janne viker störtkruka och näbb mot backen utbrister han ett spontant "nej, oj oj oj oj oj oj VAD GÖR KARLN?" ungefär som Janne suttit hemma och planerat att tappa bärkraften och kraschlanda som ett practical joke. Slutligen kommer i samma rytm ett "aj aj aj aj aj aj aj aj". Det är alla fall utan tvekan det roligaste youtube-klipp jag skådat. Har även svårt att se något klipp någonsin komma i närheten av samma stora underhållningsvärde.

Tacka gud för att ni läser denna blogg, för om inte kanske ni skulle gå miste om denna nästan religiösa upplevelse.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har sån sjuk humor, karl

Anonym sa...

Lördagen innehöll massor av roligheter. Men denna var i en särklass!