söndag 5 juli 2009

Knallert från klagomuren

...
Vill bara tipsa om en för stunden intressant blogg. Det är min kompis Andreas Desai som i detta nu åker motorcykel från Dubai till Sverige. Med allt vad det innebär. Han berättar om mekaniska bekymmer, jättefina naturskildringar samt hans egna tankegångar under resans gång. Mycket läsvärt och han befinner sig för närvarande i Turkiet. Jag är grymt avundsjuk på honom och önskar att jag själv ger mig iväg på något riktigt äventyr någon gång.

Nu hade jag Robban, Gibson och Johan en mail-diskussion där vissa av oss ville åka till Base Camp Everest. En 14-dagars vandring som avslutas på cirka 5.000 meters höjd där Everest-klättrarna har sitt basläger. Vore grymt skoj men jag gissar att den idén kommer ligga kvar på planeringsbordet i evig tid.

Inga kommentarer: