fredag 3 juli 2009

A-rod cruising along

...
Andy Roddick. Vilken man. Han kan vara min första riktigt allvarliga förälskelse. En jag inte är lika förälskad i är den överviktiga herre som på O'learys gjorde oss sällskap till bords. Han hade många strängar på sin lyra. Bland annat spotta snus, tjata om samma sak många gånger i rad, förklara för bordsgrannarna vilka idioter dom är samt insistera på att få ge bort 100 kr trots mina idoga försök att tacka nej.


Med ett av tourens största hjärta gick han ut och gjorde sitt jobb. Till dryga 3,7 ggr pengarna. Ingen var mer imponerad än jag. Murray, en bra prestation till trots, fick bita i gräset. Precis som engelsmän i allmänhet fått göra sedan en solig dag i mitten av 30-talet.

Avslutningsvis citerar jag Roddick i segerintervjun där han skickade ut en snyting mot alla tvivlare och sa att "I can play some tennis sometimes". Mycket riktigt kan han det. Undra om det räcker till mot den omutlige Federer på söndag?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att Rekat och klart fick sätta en rek som inte gav 1.03.... Ännu roligare att det var du som rekade!!! Grattis Sundsvalls Björn Hellberg

Anonym sa...

Stora grattis! Vinner du på allt nu för tiden?

bommen

Marcus sa...

Tackar tackar...

Man undrar när På Spåret-gänget ringer och erbjuder domarplatsen. Jag sitter på standby twentyfourseven.