måndag 6 juli 2009

Vals-tillverkare sökes

...
Man förstår att sedelförfalskare har haft det lätt genom åren.

Var just på Hemköp för inhandling av några komplement till min nya hälsosamma livsstil. Tidigare idag var jag på MåBra-butiken och inhandlade pulver och tabletter för närmare tusenlappen. Jag kan inte behöva må så här längre. Måste rena kroppen efter flera dagars dekadens, och eftersom jag inte fixade att starta igång fastekuren planerar jag en reningsprocess utan att behöva undvika mat. Eller på sätt och vis tänker jag göra det eftersom en stor del av mina måltider ska bestå av proteinpulver. Plus en massa frukt, grönsaker och ägg.

Hälso-expediten hade rätt roligt åt mina tusentals frågor, samt att jag skickade ur mig en ny fråga innan den förra var besvarad. När jag vill veta saker om ett nytt ämne tenderar jag till att göra precis så. Ytterligare en liten lustig personlig egenskap att lägga till den redan digra listan. Det ska alla fall bli högintressant att se om det här ger något ökad välbefinnande. Förhoppningsvis kommer jag känna mig mer energisk, för som det är nu kan jag inte tänka på något annat än nästa tupplur.

Hursomhelst, tillbaka till Hemköp. När jag skulle betala kostade prylarna 64 kr. Jag sträckte fram en hundralapp och frågade även ifall det även gick bra att växla en tusenlapp till 2 st femhundringar. Hon gav mig växel tillbaka på hundringen och tog sedan emot tusenlappen och, utan att ens titta eller känna på den, gav mig 2 femhundringar tillbaka. Sedeln hade alltså kunnat vara tillverkad av helt vanligt skrivarpapper. Hon kunde inte bry sig mindre.

Plus att mitt beteende var aningen skumt. Vilken frisk människa går in i en mataffär med avsikten att handla småsaker för parkeringspengar samt växla en tusenlapp? Snacka om att det borde vara topp-chans att sedeln var falsk. Tänkte nästan göra henne uppmärksam på att det kanske kunde vara läge att åtminstone kolla vattenstämpeln. Eller känna på prasslet.

Så, när drar vi igång sedelpressarna? Hemköp i Skönsberg kan utgöra kärnan i vår verksamhet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den stora frågan är väl snarare var du fått en tusenlapp ifrån?

/Heders

Anonym sa...

Klonkgurken har naturligtvis varit och blackat några stackare på CC. Trist att du tänker börja proppa i dig en massa kemkalier efter dekadensen. Even

Marcus sa...

Heders: Om jag säger HasseQuarter, ordet gråssing, och att jag vägrade stiga ur bilen... Är du med då?

Even: Schhhh... I det här forumet ska inga uppslag ventileras. Förluster är honnörs-ordet, så om av misstag råkar vinna får vi nämna det i en annan, mer positiv, blogg. Men grattis till dig alla fall. Din vana trogen var du med o rotade på slutet...