måndag 10 augusti 2009

Del 2 i historien från 2+2

Matchen med PerkySmerky fortsätter, ifall det är någon som är intresserad. Jag finner det högst underhållande hur dom agerar mot varandra.

"Fun hand thus far.

I 4-bet (re-re-raisar) 93o fr button. Perky has been respecting my 4-bets, but never folds to a 3-bet, ever. He quick calls the $5,000 more ($6,700 total). Effective stacks ~$200,000k

Flop Q84 rainbow (olika färger).
Perky check-raise my $6,000 bet to $14,000. I pause for 5 seconds and call.
Turn 4 he bets like $20,000 I min raise to $40,000. He tanks and calls.
River blank and he checks, I fire $70,000 he tanks for 3 minutes and finally folds. I show him my hand. Within 4 seconds he's outside having a smoke, pacing back and fourth telling someone on the phone in a frantic voice "how bad this guy is, and he's so lucky to always happens to bluff when i dont have a hand".

After 8 mins of steam release he returns and raises the button. I call with 89s.
Flop T76 which gives me a flopped straight. I then check-raise flop, bet the turn and bet the river and he calls me down with KT on the 76T33 board.

I announce "I missed". He happily flips his hand over and I say "you were due to win a pot, nice hand." He starts scooping the chips and I throw my hand down and SCREAM, "we never said I cant slow roll. Ship me all of that shit". The pot was about $100,000.

He goes outside for another smoke, after 15 minutes I go lookin for him and can't find him. I call him and he answers the phone saying "I left, be back in an hour, you are putting me on raging suicide tilt. DONT CALL, DONT TEXT, I'll be back soon"

LOL

So im just sittin here pickin my nose while he cools off

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fina pojkar! Dom verkar iaf ha roligt:)

Lee

Ubbe sa...

Roligt som fan måste jag säga!!

Hur är det med pokerklubben i stan? Var inte du lite inblandad där? Är det inte "fritt fram" för turrar nu?

/Ubbe

Marcus sa...

Lee: Ja det är väl en lång förlustelse att vara $$$-miljonär och bara lattja hela dagarna

Ubbe: Jo jag är inblandad, fast det händer inte mycket. Jag tror helt enkelt vi är för lata. Istället använder vi lokalen som fritidsgård, där vi ibland sitter o nätpokrar o så.

Det är väl fritt fram med poker (förutsatt att det är bra struktur så turmomentet är tillräckligt litet) tills dess att högsta domstolen tar upp fallet. Såvida dom tar upp fallet men det förutsätter jag. Frågan är ju verkligen av principiellt intresse.

Benny Bling Bling sa...

Läste precis en intressant artikel om spelberoende =)

"Den andra dominerande spelformen som unga stockholmare missbrukar är nätpoker. Ur den gruppen missbrukar åtta procent alkohol eller droger, och 38 procent har också en psykiatrisk diagnos."

Benny Bling Bling sa...

Jag tycker statistiken känns helt felaktig.
Av de pokerspelare jag känner har 0 % psykiska besvär medans 87 % har alkoholproblem!

Marcus sa...

Bempa: Av de pokerspelare jag känner har 100% psykiska problem. Mig själv inräknad. Men jag vet inte om alkohol-problem har någon korrelation till spelberoende. Är man för full kan man ju tex riskera att råka somna, vilket är en mardröm för en spel missbrukare. För då kan man ju, gud bevare, råka vakna med pengar på kontot.

Biljard och poker går hand i hand och jag har ett litet citat. Från Gneten som tidigare ägde biljarden i Gävle. Han var inte imponerad över kvalitén på sina stammisar och se en gång att "alla som spelar biljard har någon typ av problem*". Kort, koncist och väldigt roligt.