måndag 3 augusti 2009

Meles meles

...
Ibland händer det sjuka saker.

Efter att varit i Västerås på dagen tillbringade vi kvällen med att spela ps3 hemma hos Gibson. Självklart spel som jag aldrig tidigare spelat. Först fick jag jättestryk i FIFA09 mot både Gibson och Robban. Sedan blev det Call of Duty 4 och man-mot-man matcher. Även där slutade 80% av duellerna med att jag låg och sprattlade i leran. Jag gillar inte såna här våldsspel eftersom jag blir livrädd varje gång. Vilket ytterligare förstärktes av att vi spelade på en 100 tums projektorduk med fullt surround-ljud.

Så när jag runt midnatt allena vandrade mot Skanstulls t-bane station var jag redan uppskakad. Men det gör väl inget tänker ni nu. För vad kan egentligen hända på en så fridfull gata som Ringvägen?

Jo det ska jag tala om. Jag mötte en grävling. En stor grå-vit best. Lika stor som en golden retriever fast betydligt bredare. Och han såg inte glad ut. Eftersom jag inte upptäckte karljäveln i tid kom vi rätt nära varandra. Låt säga att det var 2 meters avstånd. Han tittade argt på mig och backade litegrann. Man riktigt såg hur han gjorde en snabb risk-kalkyl och planerade sin öppnings-stöt. Vid det här laget var jag orolig om livet och den svåra chocken gjorde att jag inte kunde förmå mig till annat än att stå helt still. Jag vet inte hur grävlingar har det med sympati, men just den här alfahanen valde den här söndagen att bespara mig livet. Istället satte han fart på mördarbenen och sprang vidare nerför gatan.

Man undrar vart han kom ifrån samt var han var på väg. Ett som är säkert är att han inte är toto-favorit till att vinna årets grävlings-mästerskap i lokalsinne...

14 kommentarer:

Benny Bling Bling sa...

Alltså.
Är du alvarlig?
En grävlingsjävel på Ringvägen?

Synd att du inte tog bild - hade blivit årets scoop i Aftonbladet- samt gett dig en slant på fickan.

På tal om Aftonbladet och slant på fickan.

http://www.aftonbladet.se/poker/article5587428.ab

Ubbe sa...

Gibson är det samma person som spelar poker under nicket eisenhower1?

/Ubbe

Marcus sa...

Ubbe: Näe, han spelar inte poker. När vi pluggade brukade vi 4 som delade lägenhet ibland spela billig hemmapoker med myntburkarna. Gibson var en stor motståndare till den aktiviteten. Så jag skulle bli skakad om han spelade online nuförtiden :)

Benny: Jepp, det är dagens sanninng. Efter mötet var jag i sådan chock att det skulle tagit minst 45 minuter att få fram kameran. Men jag tror den här killen skulle hunnit ta ett kort...
http://www.youtube.com/watch?v=gFdGKeQph-Q

Det vore coolt med en uppföljare till Rounders, o på ett amerikanskt pokerforum är diskussion kring troliga manus redan igång. Det ena mest sinnessjuka förslaget efter det andra.

Anonym sa...

Är du säker på att det inte var en torosaurus, din Brillorm? ;)

Lee(näst sämst syn)

Marcus sa...

Lee: Det kan mycket väl varit något som slutar på -saurus med tanke på hur blodtörstande besten ifråga såg ut att vara. Någon fornhistorisk kung av savannen som i en djup håla överlevt i tusentals år. :)

Jocke sa...

Underbart inlägg. Respekt!

Marcus sa...

Jocke: Ty.. Fast det är grävlingen som förtjänar respekten :)

Anonym sa...

sjukt kul återgivning... jag dööör
/P

.k sa...

Kan meddela att jag mötte de två grävlingarna på tantogatan springandes upp mot ringvägen denna aktuella lördag. tror att de blivit bortjagade från tantolunden av allt liv och ljud i pridefestivalen som pågick för fullt. såg grävlingen möjligtvis lite utnyttjad ut? /k

Marcus sa...

P: Tyty
Kim: It all makes sense. Dom letade ett nytt gryt i ett lugnare kvarter efter att, som du sa, blivit bortjagade från tanto. Jag såg förvisso bara en grävling, men dennes respektive kanske parallell-sprang på den sidoliggande gatan. Allt för att hitta en ny bostad så snart som möjligt....

Hade Steve Irwin levt fortfarande skulle man haft ett lämpligt projekt till honom.

Joakim sa...

Jag var tvungen att leta rätt på det här inlägget igen. Så jävla bra.

Marcus sa...

Jocke: Ja det där var en sjuhelvetes upplevelse :)

Btw återkommer jag till dig om visitkorten. Det har varit så mycket att jag glömt bort det.

Jocke sa...

Fortfarande världens bästa blogginlägg.

Marcus sa...

Jocke: Tyty, det mötet blev en fantastisk historia....