måndag 17 augusti 2009

Mindjolt

...
Innan lunch idag fördrev jag lite tid med att spela några meningslösa spel på Facebook. Via MindJolt-games applikationen. Där kan man se sina kompisars resultat och ifall man slår deras highscore kan man få det att poppa upp i status-feeden.

Jag noterade att en kompis, Martinsson, hade ett rätt högt highscore i ett av spelen. Tillräckligt högt för att han lagt ner lite tid och energi på spelet ifråga. Så jag tog mig an utmaningen och ökade på hans highscore från dryga 60.000 poäng till nästan 150.000 poäng. En markant ökning och i samma stund som jag publicerade resultatet förstod jag att detta skulle driva honom till vansinne. Mest troligt blir arbetet lidande och gissningsvis även nattsömnen.

Mycket riktigt. Efter ett par minuter utspelar sig följande chat-konversation.

Johan: En sak ska du ha klart för dig gurkan. Nu har jag en dag i kokningens tecken framför mig!

Marcus: Haha, det förstod jag väl. Jag har förutspått att du inte kommer svara på ett email på hela arbetsdagen. Ifall du slår mitt rekord, säg ingenting om det. För jag orkar inte se det där spelet nå mer.

Johan: Har i princip spelat hela tiden sen du satt rekordet. Det brinner i bröstet.

Johan: iouydtfipewdrokpes'eiorfeswtfhsdgtfdtgijhredftgjilredt'irohtgruuhgdftgjildfgkltösdklfesd

Marcus: tangentbordsvalsen ser jag (klassisk koknings-reaktion). Jag döör...

Marcus: Hasse undrar vad chefen säger?

Johan: Haha, inte mycket. Besitter man nyckelkompetens så har dom inte så mkt att säga

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var är hyllningen??

Anonym sa...

Apropå kokning:

1)
Jag fick hämta ut min dator hos SIBA, efter 8(!!) veckors reparation, i Lördags. Dock var det fler fel på den när jag hämtade ut den än det var då jag lämnade in den så i Söndags åkte jag ut till dem och gav tillbaka den och sa att jag inte ville se den mer. Nu sitter jag och krigar med SIBA om att få en ny dator då jag inte accepterar att de skickar in den till deras gravt inkompetenta servicepartner (Info Care) igen.

2)
Grannen ovanför mig har vattenskada i sin golvbrunn i badrummet och hantverkare har bilat den brunnen i några dagar så till den grad att det låter så illa så jag inte kan vara hemma, ett glas på diskbänken ramlade ner och gick sönder pga. vibrationerna, samt att de bilade för djupt så att mitt badrumstak nu ligger i mitt badkar!

Ska vi jämföra kokningsstadier??

/Pal

Marcus sa...

Figge: Den är inspelad och klar och kommer publiceras inom kort.

Pallen: Haha vilken drabbning. Att taket ramlar in trodde jag var nåt som uteslutande tillhörde Gevalia-reklamer.

Ta en kökskniv och skär dig i benet så kommer du ha fullt sjå med det, och inte tänka så mycket på renoverings-jobben