lördag 1 augusti 2009

Uggs o regnbågsfärgat fjäderskrud köpes till minoritets-festival

...
En snabb uppdatering.

Är i stockholm och har spenderat dom senaste dagarna med mina gamla studiekamrater. Vilket har varit väldigt trevligt. Livliga diskussioner har varit den huvudsakliga sysselsättningen. Ämnena har varierat och vi har alla rätt snabbt hittat in i det vanliga diskussions-lunket. En stor del av det är att alla pratar samtidigt. Som i Seinfeld ungefär. Alltifrån seriösa karriärsdiskussioner och moraliska dilemman till gamla anekdoter.

Imorgon är det pride-festivalen i sthlm och tydligen ska Robban, Johan o Kim titta på den. Jag slipper eftersom jag ska spela golf kl 13. Med Montell, Bergström o en annan kille. Vi ska spela lag och det blir en bra och en dålig spelare i varje lag. Bergström och hans kompis är excellenta spelare och ligger och simmar runt 5 i hcp, medan jag och Montell ligger runt 105. Det kommer bli riktigt roligt där psykningar och elaka skratt kommer utgöra en stor del av underhållningen. Precis som sig bör.

Sedan blir det fest på ett eller annat vis. Med den stora fjäderboan på för att smälta in i den här helgens blomkruksaktiga stockholms-klimat.

Jag avslutar med ett stycke musik. Av den gamla amerikanska visdiktaren Woodie Guthrie. En väldigt tidig folksångare som inspirerat många stora artister. Dylan och Springsteen för att nämna några. Den här låten är fantastisk. Eller äkta, som ett riktigt pretto skulle ha uttryckt det.


1 kommentar:

Håkan sa...

Tack för en fin utlagd låt!

Jag kom på att jag glömt att tipsa om en film. American Splendor heter den och jag tror att den skulle passa sig som en hand i en handske.