söndag 16 augusti 2009

Tabletter

...
I brist på traditionell livskamrat får man skaffa sig en annan typ av följeslagare på livets resa. Vissa gör det spirituellt genom att börja med yoga eller meditation. Somliga hänger sig åt buddhismens olika perversioner som tao eller zen.

Jag har haft en livskamrat så länge jag kan minnas. Han heter Hypokondri och har inte lämnat min sida de senaste 20 åren. Jag är fortfarande övertygad om att jag lider av en dödlig sjukdom som kommer att upptäckas lagom tills det är för sent att bota den. Min sista period kommer tillbringas med att vara bitter på läkarkåren för att dom inte tog mig på allvar. För att hålla herr hypokondri i schack och tillfreds med vardagen krävs en hel del kemiska substanser. Droger tänker ni nu. Men tyvärr inte. Utan hälsokostprodukter i alla dess former.

Här är ett axplock. När jag pratade med Tony häromdagen sa han att det åtminstone måste varit en snygg expedit som lurat på mig merparten av grejorna. Men det var det inte. En del av det här smörgåsbordet är Stoffes förtjänst, som pratat sig varm om fördelarna att slippa dö i ..... eller bli förlamad till följd av för lite ..... i blodomloppet. Jag nappar som en regnbågslax på såna här teorier. Always have been and always will.


Ginseng
Ginseng ska vara prestationshöjande och sägs ha en positiv effekt vid ett antal sjukdomar.

Rosenrot
Påverkar hela kroppen positivt och ska ta bort oro, ångest och alla stress-relaterade åkommor. Äter det inte längre eftersom jag inte upplevde dom effekterna. Snarare tvärtom, kände mig smådeppig.

Vitaminer
Vanligt vitamintillskott

Kaprylsyra
Inte ens tillverkaren själv vet nog vad dom är bra för. Googlade fram produkten för ett par år sedan. Men dom ska tillföra syra till magen och förebygga allehanda tarmrelaterade bekymmer. Lukten påminner inte om krusbärs-tårta.

Krom-tabletter
Förbättrar upptaget av protein, minskar sötsuget och ger ökad energi.

Super Magnesium
Ytterligare att mineral som hjälper muskel- och nerv vävnad att fungera normalt och bidrar till uppbyggandet av skelett och tänder.

Kolloidalt silver
Destillerat vatten och miljardvis med mikroskopiska silverpartiklar. Infektionshämmande och stärker immunförsvaret, samt rensar kroppen från ovälkomna bakterier, svampar och virus. Omdebatterad produkt som av vissa läger anses vara direkt farlig.

Mivi Total
Vanligt tillskott av vitaminer och mineraler. Dyrare per cl än riktigt fin single malt whiskey.

2 kommentarer:

BBB sa...

Du är så rolig att jag nästan ramlar ur soffan av skratt. Dessutom väldigt skönt att veta att man inte har flest mentala fel i bekantskapskretsen.

Marcus sa...

BBB: Tack tack.... Är det något jag inte får stryk i ofta så är det i antalet mentala defekter. Världsklass är en underdrift.