onsdag 9 september 2009

Even steven

...
Alldeles nyss hade jag ett returmöte med Crille i 3-vallars carambole. Samma plats och samma 200 kronors insats. Men med aningen modifierade villkor eftersom Crille snokat rätt på mig blogg och där läst att jag anser mig vara duktig i spelet ifråga. Det blev 1 före och min öppning.



Första matchen vann jag med 10-8 och Crille var inte nöjd. Han gjorde klart redan vid mina första poäng att i nästa match skulle han ha 5 poäng före och vi skulle spela om 700 kr. Det var dessutom inte förhandlingsbart.

Ett par kommentarer han sa medan jag dansade fram i första matchen.

"Jag skickar Rami på dig om du gör ett enda poäng till"
"Nu ger du dig"
"Jag ska hosta och nysa på dig" (angående att han tror sig ha svininfluensan)

Mitt i matchen tog han fram lite barnpuder, vilket används på händerna när det är varmt för att kön ska glida utan friktion. Efter att pudrat sina falska händer gick jag fram till burken och skulle snylta litegrann. Han reagerade snabbt som en kobra och sprang mot burken, fäktandes med armarna, och sa "absolut inte".

Efter han vunnit andra matchen och vi blev kvitt ville han spela fler matcher. Vilket jag avböjde med argumentet att jag hade viktigare saker att stå i. Efter mycket tjat från hans sida insåg han att det antagligen inte skulle bli någon match.

Jag lämnade hallen med kommentaren "det var kul att träffas". Svaret jag fick blev "ja, det var kul när du kom och ännu bättre när du gick".

Här har ni biljardmentaliteten i ett nötskal. Hjärtliga ondningar som förgyller vardagen. Mitt leende kommer hålla exakt tills jag förlorar mitt första inköp vid pokerborden, dvs 6-8 minuter.

Efter 2 seanser ligger jag alltså jämnt upp mot Crille. En bedrift i sig eftersom karljäveln är hal som en ål :)

God dag....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är alldeles för snäll gurken. När du väl har vunnit första matchen skall du köra en "nisenvallare" o säga att d här var på tok för jämnt o att du nu måste ha mer före.

bommen

Marcus sa...

Bommen: Hahahaha, ja vilken legendarisk kommentar. Det är ju hur roligt som helst. Den borde jag verkligen ha kört....

Anonym sa...

Heja Crille...

/Pal

Marcus sa...

Pal: Ni är som ler och långhalm, du och crille...