onsdag 9 september 2009

Gammal är äldst

...
Grattis till Sten Järldal som tog silver i senior-EM i 9-ball i Holland förra veckan.


Sten var den som ägde hallen jag spelade på under min studietid i Gävle. En mycket rolig tid av mitt liv, som till stor del berodde på den härliga stämning han bidrog till att skapa därnere i källaren. Vet inte hur många gånger jag skrattat mig till tårar till följd av någon dräpande kommentar.

Förutom att vara en av de bästa seniorerna i Europa vann han, för ett par år sedan, även vanliga 9-ball SM. Fast det finns ett moment i spelet han kan tillhöra den absoluta världstoppen i. Nej, jag menar inte i att svinga en bägare, utan att valla bollar i mitten eller i hörnet. Har praktiskt taget aldrig sett honom missa en sån stöt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Anar jag ett par fåror i Stenansiktet? ;)

/Pal

Marcus sa...

Pal: Det är säkert bara det djupa fokuset som får det att se ut så :)