tisdag 15 september 2009

Jag har en plan

...
Precis som Macke skriver har jag, han och Montell ett lite nytt och roligt blogg-projekt på gång. Dit vi förhoppningsvis kan samla några olika bloggar vi själva finner underhållande. Inom vitt skilda områden, men med den gemensamma nämnaren välskrivenhet. För att passa in i kollektivet påbörjar jag nästa vecka kursen "en till sär skrivning och det smäller" på Hållands folkhögskola utan för Järpen.

Vilken lansering det kommer att bli! Pompa och ståt så det förslår. Dvärgar i bjällerskor som snurrar rock-ringar samt Jannicke Björling i kroppsmålning. Sprit i mängder på något inte alltför känt etablissemang som kan tänka sig nota-betalning i natura av tidigare nämnda Jannicke. Eller av dvärgen ifall ägaren är kräsen.

Lill-Håkan på Cramp har redan klargjort att deras hemsida i sammanhanget är att jämföra med familjen Corleone, samt att vi ska hålla oss borta från deras kärnverksamheter knark, sprit, spel, prostitution och utpressning. Oroa er inte. Vi håller oss på vår kant och nöjer oss med att sälja cigaretter styckevis till tonåringar.

Återkommer i ärendet....

7 kommentarer:

Sanna sa...

Låter som en grym plan. Hojta om ni behöver plugin-tips om ni använder WordPress, jag har snart testat vartenda ett som finns.

Håkan sa...

Hur har ni fått Macke att gå med på att ha bjällerskor?

Marcus sa...

Sanna: Tack tack. Återkommer för konsultation när jag hör våran tekniker svära som Kapten Haddock...

Håkan: Han såg Idol i fredags och vill tydligen oxå uppträda.

Jocke sa...

Good luck! Hoppas allt går enligt planerna=)

Marcus sa...

Jocke: Ja det vore isåfall första gången nåt gick enligt plan. Men tack för lyckönskningarna... :)

Anonym sa...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/poker/article5745682.ab Här kan du räkna hur många gånger ordet baby dyker upp

Marcus sa...

Anonym: Jag vill kräkas redan innan jag öppnat länken, baby....