fredag 11 september 2009

Grå vardag i punktform

...
Jag hade planerat att skriva minst ett blogginlägg om dagen under min vistelse i Gävle. Men idag har inlägg uteblivit på grund av ointressant vardag. Fast så här på småtimmarna har jag inget bättre för mig än att bjuda på lite ointressant babbel.

Några nyckelhändelser i denna dag kallad torsdag.

- Lunch på "Sahflors skafferi". Mycket god och nyttig kycklinggryta med äpple. Tillhörande salladsbuffé var riktigt delikat och omsorgsfullt tillverkad. Allt till det facila priset av 89 kr.

- Har varit på polisstationen och beställt nytt pass. Mina dagar som yrkesförbrytare är över då jag tvingades lämna fingeravtryck.

- Har fått frågan av Tony & Myhre att byta liv. Dom spelar ett rakerace och spelet går tydligen inte alls bra. Men anledningen till bytes-frågan är att dom i några potter fick ett turn-kort med baksidan uppåt. Grabbarna tyckte tydligen det var orättvist att behöva lämna ett sånt handikapp. Men svaret är nej, jag önskar ingen att leva mitt liv.

- För ett par timmar sedan fick jag en utskällning på bred skånska av Rille. Jag hade inte stängt frysen ordentligt, med resultatet att Lises förmögenhet i glass påbörjat en allvarlig smältningsprocess.

- Fått se Rille äta twix, chips och samtidigt dricka Trocadera. Hejdå till den disciplinerade diet han ägnat sig åt ett tag.

- Vi återgår till lunchen jag nämnde. Rille, det hälso-oraklet, nöjde sig med inget mindre än ärtsoppa och pannkaka. Så på väg hem från skafferiet plockade jag upp en husmans-låda åt honom. Värt att notera är att han åt pannkakorna utan den medföljande grädden. Applåder.

- Pratat på msn med merparten av europas invånare. Aldrig tidigare har jag parallell-kört så många konversationer.

- Fått reda på att Hasse och HedersGurra idag ingått ett viktminsknings-vad. Om en tusenlapp. Direkt efter handskak skred Gurra till verket och beställde ett deluxe-mål på Max. Walk-over?

Imorgon vankas det online-spel i mängder. Jag kommer inte återkomma med några konkreta resultat, men mest troligt kommer jag i frustration att bjuda på en och annan "aösldirjaieöowruöajlkgdajgakölds" (tangentbordsvals)

Nu ska jag min vana trogen somna till tennisen. Nadals jämrande är den bästa lullaby man upplevt.

//Manana

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ture som man är så blev match helvete uppskjutet pga regn. Tack gud ännu en gång satt jag uppe och väntade i onödan. Eller onödan och onödan fick iaf se lite drygt 1,5 set. /Löjan

Marcus sa...

Löjan: Med lite bättre serve-returer hade Gonzo tagit dom 2 första seten....... Hoppas han vinner ikväll, har alltid gillat att se honom spela. Full tuta på varenda slag.