onsdag 2 september 2009

Ta nästa tid oxå

...
Varför är tvättstugan upptagen precis nu när jag behöver den? Är det tänkt att jag ska spela squash i täckbyxor eller? För det är det enda plagg jag har som är tvättat just nu.

Vidare kan man undra om inte tvättstuge-ockupanterna har ett jobb att gå till? Det måste väl gå att ägna dagarna åt något vettigare än att sabotera för sina sönder-stressade grannar.

Jag har alla fall den perfekta ursäkten ifall jag torskar squashen.

Fast med tanke på lunchen jag laddar upp med borde det kunna gå vägen ändå. Havregrynsgröt gjord i micron och en kokt majskolv. Food for champions. Det är för övrigt samma vägvinnande kost som Jesper Parnevik laddade upp med de magiska dagarna 1994 och 1997. För er som glömt er idrottshistoria var det när han gick ledarboll i British Open och, istället för att bli förste svensk att vinna en major, valde att inte rulla i en putt på hela dagen. Det viktigaste är inte att vinna, utan att deltaga. Stora ord skapade av en förmodad lika stor idiot.

Skämt åsido gillade jag att titta på Parnevik. Säkra slag och träffade många greener. Om han hade varit en bättre puttare hade han garanterat vunnit majors. I mina ögon den klart bästa svenska herr-golfaren någonsin.

*EDIT* För att inte trampa på några tår vill jag ändra uttalandet om bästa svenska golfspelare. HedersGurra är den bästa. Om det inte vore för att han spelat med ett halvt set hela livet. Maken till talang är sällan skådad. Några smågrejor håller honom borta från världseliten.

1) Man får inte åka golfbil på varken Europa-touren eller PGA-touren
2) Alla banor är inte dogleg-vänster så hans drive gör sig inte riktigt rättvisa *SLUTEDIT*

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är inte den mest golfintresserade personen i världshistorien, men ett ögonblick jag lätt betalt en stor summa pengar för att fått bevittna är när Schvein sjunger en trudilutt för Broder Jens, när denne just ägnat sig åt att plumsat, för andra gången i rad. Jesse hejhej, Jesse Jesse hej....stor humor!

Lee

Marcus sa...

Lee: Jag är också bitter över att missat den rundan. Förutom "jesse hej hej" körde han även luftgitarr... Hahahahaha, otroligt skojigt... Denna ljuvliga skadeglädje skapar minnen för livet.

jonas sa...

Jo just ja mamma undra vart hennes täckbyxor är men är de nu svettiga så behåll dem
// Långben

Marcus sa...

Jonas: Dom vet jag inte vart dom är. Men tog du inte tillbaka dom? Svettiga är det inte tal om eftersom jag är en 5:a på fräschhets-skalan (1 till 5, där 5 är högst)

Marcus sa...

Jonas: Nu fattar jag vinken om täckbyxorna. Men jag vann så enkelt att jag inte ens blev det minsta varm :))))))))