lördag 2 maj 2009

1-1

...
Igår morse spelade jag min första match i Interpool Open. Mot en kille från Karlstad. Han hade 5 i hcp och jag startade från 2. En rättvis förlust var utfallet. Jag spelade mycket dåligt och tog inte alls tillvara på det faktum att han inledningsvis var nervös. Istället släppte jag in honom i matchen och lät honom gradvis spela upp sig.

Nästa match var schemalagd till 19 så jag och Rille åkte ut till Jesse och hälsade på. Hade trevligt i solen och blev bjuden på mamma Kerstins jordgubbssaft samt Windsor-bakelse. Efter en snabb måltid skulle jag spela nästa match kl 19.

Mot Västerås stolthet Roger Åkerblom. En av dom som var runt på många tävlingar under den period i början av 2000 då jag själv åkte runt en del. Har ingen koll på hur många gånger vi mötts men det har alla fall varit jämna matcher.

Jag spelade excellent från början och gick snabbt upp till 6-3. Missade egentligen ingenting och fick genast förhoppningen om att kunna hålla ihop en hel match. Not to be. Dränkte direkt på sprängningen och med guds hjälp stod det 6-5 nästa gång jag kom in. Allt momentum svängde och efter att ha missat någon enkel stöt låg jag nu istället under med 6-7. Precis som med mig kan Roger spela bra emellanåt. Men det är stabiliteten som saknas för oss bägge.

På något konstigt sätt lyckades jag alla fall hitta tillbaka till rytmen och mitt felfria spel igen. Det rullade även min väg litegrann och jag kunde till slut stämpla ut med vinst 11-7. Kul match och det var rena slinkningen att jag vann. Kunde gått hur som helst.

Efter jag vann hörde man Chamat, som satt och åtmed ryggen mot oss, fråga vem som vann. När han hörde att det var jag jämrade han sig som om det var någon som stuckit kniven i honom. Den där ondnings-stämningen som finns på biljarden är underbar och bara tanken på den gör mig glad.

Ska spela idag igen kl 13 och jag har ingen aning om vem jag möter. Men helst en kille med ledsyn på vänster öga och både armarna i gipsvagga till följd av en påskargumentation med raggarmaffian. Det får heller inte ta för lång tid eftersom jag vill kunna göra mig klar för kvällens aktiviteter i rimlig tid.

Återkommer senare

Inga kommentarer: