måndag 18 maj 2009

RilleG Invitational - en saga om 50 lappar...

...
Grattis till RilleG som efter 2 dagars slit stod som vinnare i sin egen turnering RilleG Invitational. Det är en nöjd segrare man huserar hos. Idag var han på benen redan 11:30 för att äta tidig lunch och sedan motta folkets gratulationer på msn. Senare i eftermiddag ska han med stolta steg promenera bort till Skatteverket och lämna kontrolluppgift på sin turneringsvinst. Som första person i Sverige efter den friande domen mot grabbarna bakom turneringen i Grebbestad.

"Efter alla år av slit i rökiga källarlokaler har äntligen mitt yrke fått den respekt det förtjänar. Det är inte utan att jag blir lite tårögd av tanken att kunna intjäna pensions-poäng från spelet jag älskar så mycket. Kanske kan jag till och med återuppta kontakten med farfar igen. Det skar sig för 5 år sedan när jag berättade om min förälskelse till poker. Med sammanbiten och känslosam röst muttrade han då om sin farfar, litervis med skogsblomma, ett bortspelat torp samt att jag inte behövde höra av mig på några sekel."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det inte typ andra gången han placerar sig bra i sin egen turnering? Börjar lukta falskspel det här.. :P

/Öronvax

Marcus sa...

Ja fast vad du bör veta om karln är att han är medriggen själv. Han är en sån person som alltid går hem från Gröna Lund med hela famnen full av gigantiska nallebjörnar och chokladkakor.

Vi väntar alla på att han ska ändra sitt efternamn till Lukas.