tisdag 19 maj 2009

Run Forrest

...
Har idag sysslat med något det var några år sedan jag sist provade. Jogga. Igår pratade jag och Chamat om att aktivera oss idag på något sätt. Tennis diskuterades men han var rädd att få träningsvärk i armarna lagom till euro-touren i Stuttgart till helgen. Jag förstår honom litegrann eftersom det är svårt att spela bra biljard när man har keso i armarna, men den största anledningen var säkert rädsla att få stryk av undertecknad....

Så istället blev det jogging. Sträckan vi bestämde var Staketgatan bort, in i Boulognerskogen, runt därinne ett par varv, och sedan samma väg tillbaka. Total distans runt en halvmil. Men jag förstod att det skulle bli trubbel eftersom jag inte sprungit på ett par år. Dessutom har jag lite ont i knäet efter alla squash-matcher på slutet. Väl igång kändes det ansträngt och jobbigt bara efter några meter. Plus att jag hade enorm smärta lite här och var. Efter 1,5 km hade jag rätt ont i ryggen så jag lät Chamat springa vidare och tog istället en fin och lugn promenad runt Strömvallen och Konserthuset tillbaka. En mycket fin sträcka som jag dagligen gick under min studie-tid. Fantastisk fin gånväg bort mot högskolan.

Ryggsmärtan kan ha tillkommit som ett resultat av en lång pokersittning i natt. Hamnade lång-back och blev sittande rätt många timmar innan jag slutligen bestämde mig för att hitta sömnen. Rilles köksbord är lite för högt så jag sitter aningen obekvämt. Lyckades hämta tillbaka tillräckligt för att upptäcka "jag-är-trött"-signalerna. Är man för mycket back brukar inte sådana signaler nå fram till hjärnan, eftersom fokus då ligger på spelet och att hämta tillbaka poletterna.

Jogging-fiaskot var lite synd då jag planerat att springa litegrann i sommar. Antar att jag får ta promenader istället. Fettförbränning är ändå det centrala så promenader innan frukost fungerar minst lika bra.

Slutligen önskar jag Gurra lycka till på poker-sm i Tallinn. Själva huvudturneringen börjar på torsdag och det vore mycket roligt ifall stora burret kunde hitta ett jätteuppslag. Vet ni något annat han kan hitta i Tallinn som börjar med adjektivet jätte-? Bästa förslag redovisas onom kort...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kan bara vara ...Torsk :D

/Pal

Jonas sa...

NEJ NEJ PAL

Så här lätt fråga har jag inte svarat på sedan jag gick på en tipsrunda och frågan löd Hur stavas Glödtång.....

Trummvirvel...... RÄTT SVAR FLASKA.......

Han borde redan ha hittat den

// 198cm långrygg

Anonym sa...

Finns bara ...fylla

/öronvax

plisskin sa...

-bröst...skicka skumpan

Håkan sa...

Känner jag honom rätt så borde jätte ångest kunna ligga bra till...

Anonym sa...

håller med Jonas borde ju bara vara flaska... men vänta nu.. den kan han ju inte undgå att hamna i..hmm.. jag vet .....KAMIN!
//TJ

Marcus sa...

Tack tack, snällt av dig...