onsdag 20 maj 2009

Jätte-.............................

Tävlingen där adjektivet Jätte- och valfritt ord ska beskriva HedersGurras behållning av Tallinn, är nu avgjord.

Den solklara och säkert lyckliga vinnaren heter Håkan och han föreslog att det är jätte-ångest som kommer att grävas fram. Anledningen till att det förslaget vann är dels för att det är Heders vi pratar om, och dels för att jag, av egen erfarenhet, vet att man mår mycket dåligt när man är jättebakis och på väg hem från ett balt-land. Sist jag provade var förra hösten då jag efter 5 dagars fest hade sån ångest på planet att jag var 110% säker på att vi skulle störta.

På en hedrande andra plats kommer Plisskins förslag jättebröst. Nu tror jag iof sig Gurra kommer vara strängeligen upptagen med pengaspel, men förslaget fick mig att skratta högt eftersom det kom oväntat men samtidigt väntat med tanke på alla förutfattade meningar (du ger fan i Lembits fru) kring resmålet.

TJ föreslog jättekamin, men det håller jag inte riktigt med om. Gurra blir mycket sällan på kamin. Är han less över att det gått dåligt tar han fram den goda ångesten istället.

Ursprungligen sökte jag efter jättefylla eller jätteflaska, men det visade sig att bloggens läsare var mer sofistikerade än så. Snyggt jobbat...

Förstapriset blir varken kontanter eller en världsomsegling . Det blir något ännu bättre där fysisk insats krävs. Nämligen att du får välja en plats runtomkring Sundsvall (låt säga max en mil bort) dit jag ska bege mig och knäppa ett kort som bevis på att jag var där. Jag reserverar mig mot fåniga förslag som "tjejernas omklädningsrum på sporthallen" eller "insidan av en fyll-cell". Stället ska gå att ta sig till utan att vara utklädd, behöva bli arresterad eller förnedra sig totalt.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Tror folk är alldeles ute o cyklar i den här tävlingen. Gurra kommer komma hem lagom till elitloppet med ett jätteuppslag i kontanter.

Visst han kommer hammna på en flaska o ha ångest men rätt svar skall såklart vara Jätte-Tur!

//bommen

Anonym sa...

Haf döreslår Gistaholmarna utanför Timrå.

/HG

Anonym sa...

Oj, det är nåt fel på tangentbordet som det verkar...

Marcus sa...

Bommen: Jätte-tur hade varit ett högst konkurrenskraftigt alternativ, ifall du hunnit posta innan jag utsåg vinnaren.

HG: Vad i h-vet är Gistaholmarna? Att det är fel på tangentbordet beror på dom där små glasen med gneomskinlig vätska i....

Håkan sa...

Haha, jag vet ju ingenting annat än möjligen ett av dina förbjudna alternativ. Och inte det med möjlighet att få se ett par jättebröst... Jag skänker därför bort mitt pris till tvåan(ifall detta nu inte strider mot alla regler som finns vill säga...?)

Håkan sa...

Eller förresten, en bild från bolagskön för ett inköp av en kvarting Mintuu som medicin till Heders ångest vore inte helt fel att se...

Stortrosa sa...

Gistaholmarna ser du om du står vid östrandskajen och blickar ut i vattnet. Har man inte varit där har man inte sett världen. Jag röstar också på det! Gista nästa. Låna flytväst på björneborgsgatan 40.

håkan sa...

kom förslaget in?

Båtburen Timråbo sa...

Gistaholmarna är en semester resort för oss båtburna som är född i Vackra TIMRÅ!!!

Det ligger 2 pyttesmå holmar mellan fabrikerna, du ser dom när du kommer upp på krönet av skönviksberget efter ikea på motorvägen. titta noga i vattnet mellan fabrikerna så ser du dem (förväxla dem inte med Alnön)

Marcus sa...

Håkan: Jo förslaget kom in, men det har varit en jävla massa högtider ivägen. Ska fixa det imorgon.

Hur tar man sig till Gistaholmarna? Kanot?

Anonym sa...

Eller pynta en slant till en fattig båtägare...

Marcus sa...

Det finns inga fattiga båtägare. Hela konceptet med att ha båt bygger på ett enormt förråd av poletter.... :)