tisdag 12 maj 2009

Fantastiska droppar

...


Det är skillnad på vänner och vänner.

Den här fantastiska presenten hade Jonas köpt på taxfreen i Tessaloniki. Min favoritgin med alkohol-styrka av utländskt mått, 47,3%. Man är i princip rörd till tårar. Så alla ni som brukar släpa hem always-askar, lagerfeld-parfymer och pingvin-karameller bör ha i beaktande att den här flaskan Tanqueray höjt ribban en aning. Vore det socialt acceptabelt skulle jag åka ner på Statoil, köpa lite Tonic, och blanda till en stänkare med blixten. Men antar att jag får hålla mig till helgen.

Jag har maskerat mitt trassliga ansikte med det gröna guldet. Observera att jag gör horn på flaskan utan att han har en aning om det. Den godtrogna lilla jäveln.

Strax bakom mig till vänster ser ni min dator. Det är den elektroniska utrustning jag använder för att dagligen förlora pengar. Ironiskt nog hänger det på väggen bakom några tavlor med olika pokerhänder. Händer som jag själv aldrig har haft. En straight flush, ett fullt hus och en Jan Stegeby bakom ginflaskan.

Cheers...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och du som klagar på att du är en otursgubbe. Du har goa & omtänksamma vänner. Värt mer än tur & klonk. Drick nu det gröna guldet med måtta i helgen. Even

Marcus sa...

Even: Men jag ser ingen flaska från dig på sprithyllan??? :)

Hade ni roligt då?

Anonym sa...

Fick bara med mig en Ron Zacap 23 bast och den får du inte, men jag har nån miniatyr i hyllan. Bara så att du inte fyllnar till.

Onödigt roligt. Även om jag med ålderns rätt gasade mindre än juniorerna så känns det än. Sista bakruset lämnar kroppen i skrivande stund. Grekerna var praktusla pokerspelare med några undantag. Lättlästa callstationer eller skittajta som bettade efter handstyrka. Tyvärr var jag korttom och floppvilse, så bara vatten i garnen. Even