onsdag 6 maj 2009

Post Interpool Open

...
Jag har fastnat hemma hos Rille i en poker-dvala och har således inte fått fingrarna ur för att uppdatera bloggen.

Sammantaget var helgen en mycket trevlig upplevelse som bjöd på många goda skratt. Den enskilt roligaste kommentaren jag hörde var när jag gick fram till Urban (som spelade Jack Vegas) och sa att "Urban, det där är ett gift". Han tittade upp med en blick som förmedlade att jag var totalt nedfryst och sa "det är ett jobb". Det är inte ofta man skrattar så man gråter men det här var en sån gång. Här har vi maskinisten förresten. Uthängd som Jack Vegas spelare i bloggosfären kan vara en nesa av rekorderligt mått.


Jag har alltid gillat att vara i Gävle. Livet känns väldigt enkelt här. Allting med Sundsvall kopplar jag bort och kan koncentrera mig på nya upplevelser. Dagarna efter turneringen har ägnats åt sporadiskt biljardspel med Jesse Brodin, pokerspel samt högljudda diskussioner med Rille. Saker som jag har svårt att få utförda på hemmaplan. Min biljardform är stigande och jag hoppas verkligen jag får möjlighet att ställa upp i SM som går den 16-17 i Stockholm. Innan det måste jag beställa linser (hade provlinser den här helgen) eftersom jag återigen inser vilken fördel det är att faktiskt se bollarna skarpt. Silikon-linserna är även mycket mer skonsamma mot mina gamla slitna pokerögon.

Imorgon måste jag hem oavsett. Kl 21 är det seriematch i squash och då och veckan efter ska vi defilera hem seriesegern. Den gode Ulfbåge ber nog chaufför Ringart att styra tv-bussen mot Sundsvall för en ny intervju med mig. Rätt sjukt att som ganska okänd få vara med på tv-sporten 2 ggr på mindre än 6 månader.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan väl stanna till lite oftare på din rosenblads beströdda väg mot lycka, framgång och berömmelse hos oss löss här i Gävle så man kanske kan snappa upp ett och annat för att nå över vattenytan. Ditt framgångs recept skulle många döda för skulle jag tro, din gamle turklubba.

/Urban

Marcus sa...

Jag kan ge ifrån mig receptet här och nu.

Skaffa 3 dyra vanor. Förslagsvis sprit, spel och shopping. Ta bort rim och reson ur huvudet så att du inte känner något som helst moraliskt ansvar att betala räkningar.

Förbli sedan singel, vägra inhandla möbler/inredning hem till lägenheten samt renovera absolut inte köket trots att utgiften täcks av reparationsfonden.

Avslutningsvis bör du köra på sommarostarna hela året runt eftersom däckbyte är en mycket jobbig sysselsättning