tisdag 26 maj 2009

Denna lilla jävla golf

...
Jag har precis kommit ifrån säsongens första (och förhoppningsvis sista) runda minigolf. I Skönsberg på dambanan. Den närmast Korsta. Jag spelar hellre på den andra, lite svårare, banan. Men allt för att tillgodose önskemålen från mina goda vänner Hans och HedersGurra.

Insatsen var den här gången inga 500 kr, som jag så nesligt förlorade förra året. Snacka om en legendarisk meltdown efter att ha varit i stor ledning nästan hela vägen. Utan idag spelade vi om att förloraren mellan mig och Gurra ska måla av den andre personen i MS Paint och publicera skiten på sin blogg. Hasse fegade ur och pratade om att hans nackspärr omöjliggjorde insats av något som helst slag. Christer Ulfbåge och chaufför Artur Ringart var i krokarna och gjorde en avstickare med tv-sport bussen för att filma spektaklet.

För en gångs skulle spelade jag en solid runda utan några större misstag. Fick ett par 5:or, men i övrigt kom jag igenom de flesta händer och slutscoren blev 46 slag. Vilket är klart okej och säkert inte SÅ mycket sämre än vad nördspelarna med egna klubbor och bollar gör en vanlig dag.

Det här är sjukt nog första gången jag slår Gurra i minigolf. Det här nämner jag bara för att han kräver det. Han tycker nämligen det är viktigt att bilden av hans minigolf-kompetens måste framställas på ett rättvist och sanningsenligt vis. Normalt används det här ventilations-fönstret för att nämna det jag vill. Den enda platsen på jorden där jag kan ljuga, krydda historier och döma ut andra utan att behöva riskera mothugg på annat sätt än i deras egna bloggar. Visserligen har vi bara spelat cirka 3 gånger tidigare, men han har vunnit alla dom.

Nu är alla fall ordningen återställd och som enda blogg i världen ger jag er här en exklusiv trailer från bataljen i Skönsberg. Den långa versionen kommer upp på SVT Play någon gång nästa vecka. För övrigt ser jag mycket fram emot bilden på mig själv. Gissar den kommer vara riktigt vacker och välgjord.


7 kommentarer:

Anonym sa...

Varför skall denna gurra alltid envisas om att spela på dambanan?

bommen

Marcus sa...

Ja du, det kan jag inte riktigt svara på. Men jag antar det beror på att han är lite skraj för de svåra, mer manliga, hålen närmare motorvägens dån.

Anonym sa...

Tiger Woods svingen på sista vi fick skymta var sjukt rolig.


/Löjan

Anonym sa...

Priceless att höra Hasse i telefonen i bakgrunden.

Marcus sa...

Löjan: Ja, det blir på nåt sätt så tydligt att man skiter i konsekvernsera. Allt som räknas är att få veva till boll-jäveln.

Anonym: Ja han gillar att komversera lur-ledes, den gode Hans.

Anonym sa...

Är d bara dam psykningar som är tillåten på dambanan? Kommer ihåg att d brukar va betydligt värre när d vevades förr i tiden.

bom

Marcus sa...

Bom: Ja du har rätt i att det psykades mer back in the days. Men det behövdes inte tas till några värre psykningar den här dagen. Det var som man säger bara ett lag på banan.

Skillnad om man får lite motstånd. Då kan psykningen vara skillnaden mellan vinst och förlust.