fredag 8 maj 2009

Bäst när det gäller

...
Det står nu klart att min patriotism är klart tvivelaktig. Åtminstone när det gäller vissa områden. Eller idrott som i just det här fallet.

Jag kan väl omöjligt ha varit den enda som ondade på Sverige mot Tjeckien i hockeyn tidigare? Innan matchstart ondade jag inte utan det var något som växte fram allteftersom matchen utvecklade sig. Det var som gjort för ytterligare ett klassiskt svenskt idrottsmisslyckande att lägga till den redan digra samlingen.

2-0 till Sverige och cirka 10 minuter kvar. Powerplay 5-3 och man ska bara punktera matchen genom ett enkelt 3-0 mål. Istället blir det kontring och reducering till 1-2. Sedan radade tjeckerna upp chanser och man såg verkligen paniken och ångesten hos spelarna. Riktigt orättvist att fiaskot inte fick fullbordas. Det är inte ofta man som idrottsman får chansen till huvudroll i en fiasko-föreställning av episka mått.

Om det nu var så viktigt att vinna hade det väl åtminstone kunnat ske genom straffar. Sweat it out a little bit....

Det här var antagligen det första och sista blogginlägget med ishockey som ämne. Jag skriver hellre om mer manliga sporter som pingis, tennis, skidskytte och biljard.

God afton....

4 kommentarer:

Löjan sa...

http://www.pro9.co.uk/html/theproshop/main.php?P=cat&C=57

Marcus sa...

Tyty... Vem i helvete är den italienske biljardspelare som designat kläderna? Har aldrig hört talas om namnet...

Anonym sa...

Bäst när det gäller - med Willi.

/Pal

Marcus sa...

Jepp, den gode Railo... Klassisk mental träning som hjälpte mig att nå toppen :))))