torsdag 11 september 2008

Hur kunde allt som var så dåligt igår helt plötsligt vända och bli ännu sämre

...
Titeln är lånad från en väldigt bitter man. Algotsson. Själv är jag minst lika bitter och det här inlägget kommer att gå i ondskans tecken.

Peppad att ta igen tisdagens förlust satte jag igår runt midnatt till mig vid dom gamla pokerborden. Började med att backa rätt ut, cirka 5 inköp inom ett par timmar. Tog sedan igen det mesta för att rasa direkt tillbaka till 5 inköp back. Denna cykel upprepade sig ytterligare en gång innan botten föll ur totalt.

Mot slutet att sittningen (lunch dagen efter) spelade jag riktigt illa och slarvade säkert bort 5 inköp på onödigheter. Grejen var dock den att jag var disciplinerad och fokuserad i 95% av min session, trots att mitt tålamod testades i pott efter pott efter pott.

Jag kan handen på hjärtat säga att denna sittning MED RÅGE tar priset som den mest oturliga sittningen i mitt liv. Det var något helt otroligt vilka händer som förlorades. Ingen gillar att höra på bad beats, men här kommer ett smörgåsbord av alla tragedier. Kanske något att gotta sig åt. Vetskapen att det går mer åt pipan för någon annan.

Here goes... (har säkert glömt någon gammal juvel)

- 67 mot AK, allin på flop K76.. turn och river springande knektar (1 inköp)
- Öppet steg- och färgdrag + par missar allting mot topp-par
- A2 mot 44 all in på brädan 3459.... river 3 (1,5 inköp var)
- AA mot KJs där jag re-raisar hårt PreFlop. Flop A39 (2 hj) jag checkar bakom på flop och turnen ger honom flush (totalt 1 inköp)

- QJ mot Q4s. Flop kommer AK5 och checkas. Turn T (2:a klöver) och jag raisar small blinds bet. Knappen stället plötsligt 1,2 inköp. Jag syn med nöten och han har färgdrag. River klöver

- AA mot 43s. Jag re-raisar jättehårt PreFlop då vi sitter djupt. Flop 226 (2 ruter) hård bet o han syn. Turn 3 och jag överbetar all-in för 2 inköp. Han syn och river kommer ruter.

- TT mot A5, halvt inköp. Brädan kommer med A
- JT mot 87 all-in för 1,5 inköp på flop 789... turn J river 8
- 98 mot JJ all in på 975 flop, självklart ingen förbättring
- J7 mot AK all in på turn KJ76 för 1 inköp... river 6
- KJs mot TT, flop 875 med flushdrag.. ingen förbättring för 1 inköp
- KK mot AQs all in på flop 775 (flushdrag för honom) för 1 inköp. River kommer med A
- AQ mot 99 där jag blev mini re-raisad PreF och flop kommer Q9x. 1 inköp
- A3s mot 44, flop A4x... turn A och jag förlorar litegrann (inte helt inköp dock)
- A7 mot 55, flop 568.. jag betar ut, turn 9 och jag betar igen. River 6 och jag checksynar hans 55
- JJ mot 77 där jag re-raisade hårt PreF.. all in på T98 flop o turnen kommer 6 direkt
- Re-raisar på tilt K8 ur position. Flop KJx... All in mot QT... Turn Q river T för 1 inköp
- KJ mot Q9 jag betar alla gator på bräda J834T (lite mindrer än ett inköp)
- 99 m0t QJ all in Preflop för halvt inköp.. Brädan komer J hög
- AK mot 88, all in på flop 832 klöver (jag har esset) för 1 inköp
- 97s o synar en re-raise ur position. Flop K93 o jag check-synar. Turn 7, all-in o han har KK

Kollade mitt EV när pengarna gått in och såg till min förskräckelse att jag blivit oturad på 18 inköp. Mig veterligt är det nog det högsta jag hört talats om. Totalt spelade jag 5.200 händer och förhoppningsvis ger det en fin rakeback som viss kompensation.

Jag vet inte vem som upplevt något liknande på en och samma sittning. Förhoppningsvis kommer jag aldrig någonisn att vara med om maken. Det vore snarare ganska sannolika att jag slipper återupplevelse. Om ödet väljer mig till ett sånt grymt straff igen kan man ju börja undra vad man gjort i sitt tidigare liv.

Hade förresten en medgång idag. Vann min squash-match även fast jag inte sovit en enda blund på hela natten. På tal om sova ska jag nog snart ägna mig åt den fina sysselsättningen...

Godnatt världen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja se där, du vann squashmatchen. Det är det jag alltid har sagt - du är en Tur-Ture! ;)

/Pal - väntar mig inget julkort från Marcus

Anonym sa...

Tja, Tur-Gurk! Antar att du var på hygglig ånga när du entrade squashhallen. Men har man starkt psyke så har man;)...appropå ånga. Jag måste berätta om en liten lustighet som hände mig när jag kom hem från jobbet en dag, förra veckan. Kommer in genom dörren. Är på hygglig ånga. Min sambo märker det och frågar vad det är. Jag svarar -DET KOKAR! Varpå min 5-åriga dotter endast klipper till med - TUR ATT DET INTE BRINNER, IAF!!!

/Lee

Marcus sa...

Pallen: Ja det verkar ingenting att få turen tillbaka på något som inte ger 50 öre i fickan. Du däremot, turneringskungen.

Lee: Haha, vilken legendarisk kommentar. Den ska hedras med att ställa upp som utköpare på systembolaget när hon är 14 år gammal