onsdag 10 september 2008

Marcus bjuder på fest

...
Goda och dåliga nyheter.

Vi startar med dom goda. Min darrhänthet har precis blivit diagnostiserad som Parkinsons.

Skojar bara. Däremot är både Prison Break och Entourage tillbaka. Äntligen. Prison Break som varit på dekis förra säsongen är tillbaka med full kraft. Handlingen är tillbaka i L.A och nya friska idéer har gjort serien till vad den från början var. En serie som var så spännande att man knappt klarade sig till nästa avsnitt.

Entourage är efter Seinfeld den bästa serie jag sett. Åtminstone när det kommer till underhållning. Ari Gold har en stor plats i mitt hjärta. Det gör ont att säga det, men hans otrevlighet är något otroligt underhållande. Hoppas det inte gör mig till otrevlig bara. Återstår att se om denna säsong blir bra eller inte. Vincent är på en kraftig downswing efter den misslyckade Medellin. I första avsnittet får han ett erbjudande om en ny roll, förutsatt att han blir godkänt på ett möte. Såhär säger den alltid lika diplomatiska Ari Gold när han får klagomål av Vince's manager angående att det krävs ett personligt möte:

"How long have you been in this town? An offer pending a meeting is what you get when you make a shit movie and haven't been seen this side of the border in 6 month."

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Vidare till gårdagens poker. Ajajajaj.

Blev vad vi på ren svenska brukar kalla "en sådan fördjävla dålig sittning att man förtjänar prygel".

Vet inte vad som hände. Första 2 timmarna var som en eldsvåda som 100 brandmän försökte få kontroll på. Tror jag eldade närmare 10 inköp under den tiden. Sjukt nog hade jag inte speciellt mycket otur heller. Spelade så dåligt som jag någonsin gjort tror jag.

Vågar knappt kolla igenom händerna i rädsla för att bli blind. Vet tex att jag i en pott blev re-raisad och svarade med att ställa ett inköp med K4s. Vad säger man om sådant? Ja, kanske att det verkar som man har så mycket pengar att man tydligen inte bryr sig längre. Som ni vet är fallet inte alls så.

Var tvungen att ta en riktigt lång sittning och till slut hade jag hämtat igen det mesta av nerslaget. Faktum var att jag bestämt mig för att sitta ända tills varenda cent var tillbaka, men pokerklienten hade andra planer genom att stänga frampå småtimmarna. Något så dumt har aldrig drabbat mig tidigare.

Precis innan jag var tvungen att stänga ner limpade jag in på knappen med A8s. BB höjer och jag plus SB synar.

Flop QQ4 (2 spader). Jag har flushdrag och ett överkort och ville spela för alltihopa. BB betar ut, jag slår om, han tänker några sekunder och ställer in. Även fast han var väldigt aggressiv har han nog i det här läget ofta en dam eller överpar. Bara för att man är aggressiv behöver det inte betyda att man bjuder bort pengar.

Hursomhelst, jag synar.
Turn 5,
River 6

Missade flushen och suckade lite för mig själv. Då visas hans hand ja.
87 offsuit.....

Det fick på något sätt kröna en fin seans. En springande stege efter att ha kladdat in ett inköp med 2 underkort. Som grädde på moset stängdes siten ner direkt efter.

Till slut backade jag ungefär det jag plussade dagen innan, så det är ingen fara på taket. Dock oroväckande att jag tillät mig själv att spela riktigt dåligt. Senaste tiden har inte varit så. Nu blir det viktigt att spela några sittningar med fullt fokus och ingen irritation för att visa styrka för mig själv.

Inga kommentarer: