söndag 21 september 2008

Söndag i tallinn-helvetet.....

...
Nu har vi precis kommit hem från hallen.

Mika vann tävlingen och Marcus kom trea.

Kvällen kommer väl bli någon form av avslutning. Alla verkar laddade för att gå ut och ha en rolig kväll. Vi har redan inlett med blandade drycker.

För övrigt gick jag jämnt upp mot Marcus på one-pocket, hur otroligt det kan låta. Vi började med 11-4 och hans sprängningar för 200 estniska kronor per lägg. Ganska snart visade det sig att jag var utan chans och ny förhandling inleddes. Det blev 11-4 o min sprängning varje gång. Vann då tre av fyra matcher o even steven var ett faktum. Stort av mig.

Innan denna match fick tur-krukan spela one-pocket utan hcp mot en ryss. Tog typ 10 minuter så hade 75 euro cashats in. Efter vår match blev det en kort snookermatch där han gick jämnt upp mot en ryss med en frisyr som liknade en jofa-hjälm. Tror jag själv hade slagit honom från noll. Åtminstone trodde jag det ända till Kevin Zarakani spelade ett par lägg mot honom och påstod att han mest lattjat runt. Kevin är svensk snooker-mästare otaliga gånger och borde kunna bedöma folks speed.

Montell visade ett youtube-klipp med Stephen Lynch en gång i tiden. Här har ni ett lustigt stycke.

1 kommentar:

Anonym sa...

En tiodagarsfylla. Jag är imponerad som fan.

/Gurra aka Mjukisen