fredag 26 september 2008

Tv-fredag....

...
Har inte skrivit särskilt mycket sedan hemkomsten från Tallinn. Flera dagars festande sliter någonting oerhört på kroppen.

Min tanke var att gårdagens seriespel i squash skulle bli min väg tillbaka in i må-bra-matchen igen. Det blev tvärtom. Till att börja med fick vi möta två tjejer, bägge klart bättre än någon annan tjej jag tidigare spelat mot. Uppå detta var min kondition under all kritik och redan efter första set var "läkarvård" det enda jag tänkte ¨på. Som den kämpe jag är lyckades jag alla fall vinna bägge matcherna, den ena med 3-1 och den andra med 3-0. Vi vann till slut med 10-6 vilket får anses vara okej.

Tror även jag åkt på någon form av bihåleinflammation. Emellanåt uppstår ett fruktansvärt tryck strax under ögonen. Antagligen blev det inte bättre av gårdagens idrottande. 

Men det spelar inte så stor roll. Jag har den perfekta medicinen. Heroes! Har precis börjat följa serien och har redan sett 5 avsnitt i rad. Tror jag kommer komma ikapp denna serie rätt snart. Det blir lätt så när man tycker någonting är riktigt bra. Kommer tex ihåg när jag upptäckte Prison Break och såg 2 säsonger på typ 3 dagar. 

Anledningen att jag börjat titta på Heroes är delvis för att Rille lovat att börja se Dexter isåfall. Dexter är en helt överlägsen tv-serie som hela tiden balanserar på gränsen till det godtagbara. Ett riktigt jävla geni har skrivit en tv-serie som har en massmördare som huvudperson, men som samtidigt är en bra människa och bara mördar kriminella människor som kanske inte förtjänar att leva. Uppå detta är han polis och har en egen problematisk uppväxt att brottas med. Snacka om kontroversiell plot. Skaparen måste suttit hemma på kammaren och insett hur sin tv-serie kommer mala på vanliga människors stackars samvete.

De tv-serier jag följer nu blir således:

Entourage
Prison Break
Heroes
Californication
Dexter
Bones (litegrann)
Two and a half men
Greek

En salig blandning....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, snart kommer säsong 3 av heroes, så man kan kika igen. Tror jag såg säsong 2 i januari. Tyvärr med alla dessa bra serier är att de dras ut för länge på, det hade varit jävligt mkt bättre om skaparna bara bestämt sig för X antal säsonger och sen är det slut, istället för att det ska segas på i evigheter så länge degen dras in... sak samma, Heroes är grymt, hoppas bara att det blir sista svängen!

/Pal

Marcus sa...

Ja, tydligen kan inte folk få nog av att tjäna pengar... Förståeligt, fast ändå inte.

Jag håller säsong 1 av prison break som det bästa som producerats på tv.

Anonym sa...

Jag håller allsång på skansen med m.a. numminen som det bästa som producerats. eller.. nej det får bli första säsongen av lost, förresten!

/Pal