torsdag 18 juni 2009

Årets gasell-företag?

...
HedersGurra och Eliasson har tidigare ikväll återupptagit sitt gamla klassiska bolag "Black och Bluff". Vilket innebär att dom spelar från samma nätpokerkonto och tar alla beslut gemensamt. Ölsejdlar svingades och Gurras förespråkade frekvent att bet eller raise var ett mer korrekt alternativ än fold. Självklart var det Omaha som spelades.

Vid midnatt tog dom en paus för att besöka krogen och återvände strax efter stängning med nya krafter. Summa summarum blev det en fin kväll för entreprenörerna. Kombinationen risktagande, småfylla samt att flopparna träffar en rakt i ansiktet brukar ofta resultera i profit.

Vid ett tillfälle ville Gurra raisa på en högst tvivelaktig hand. Efter att Gurra beskrivit situationen lämnar Eliasson motvilligt sitt godkännande bortifrån toaletten. Gurra skriker då i rena glädjeyran:
"YES!!!! Jag trodde aldrig jag skulle få klartecken"

Extremt stor humor eftersom Gurras glädje kom långt innan det stod klart om potten vanns eller förlorades. Att få skicka in poletterna var det som frigjorde endorfinerna. Vilket ofta är vanligt hos skjutglada pokerspelare.

Själv blir jag svagt illamående när mina poletter åker in. Redan innan jag vet om det blir vinst eller förlust förväljer jag att fylla på med nya pengar från cashiern. Vissa påstår att det är att jinxa sig själv. Fast det håller jag inte med om. Jag är jinx personifierad och kan således inte bryta min drabbning genom vidskepligheter.

5 kommentarer:

Anonym sa...

En rötkuk och en klonknisse i komb med läskning och medrigg kan bara sluta på ett sätt. Hur många sessioner klarar dom sig, högst 3.

Att du gurk skulle vara jinxad är civilt skitsnack. Du har vunnit minst 2 potter mot mig och jag är både en rötkuk och klonknisse med allmän medrigg. Even

Marcus sa...

Hur många sessioner dom klarar sig återstår väl att se. Så länge det inte blir jätteflaskor inblandade kanske det kan bli en enorm framgångs-saga.

Jag är även mycket tacksam att få vunnit dom där 2 potterna under 5 års ganska intensivt spelande. Men vad hemskt det måste kännas för dig, för det finns väl ingen annan som vunnit fler potter mot dig än mig?

Anonym sa...

Fjyfhglks ! gald misdommat
/örnvaxz

Anonym sa...

At stephen dn rutkokan dippar rom varje helg och suger ut på slotsen kan vi inte hålla honom I fatet men han borde låta OSS hederligt arbtande pker girnders festa på sardierna I eget majestät
ftw imho
gg
/ornvaxe

Marcus sa...

Ja han är helt makalös, karljäveln.....