onsdag 3 juni 2009

Vardagslunk

...
Det har inte bidragits med många intressanta inlägg här på på den frekvensen senaste tiden. Vet inte varför men jag har kommit in i ett lunk där jag helt enkelt inte har så mycket att berätta. Tror i och för sig det är så med många bloggar under sommaren. Även ni läsare har väl viktigare saker att göra än att läsa om mitt meningslösa liv?

Varje dag, förutom lördag, har varit den andra ganska lik. Upp strax innan lunch. Ut på morgonpromenix i cirka 45 minuter. Sedan dusch och lunch på stan. Har ätit från vietnamesiska husvagnen på fisktorget flera dagar i rad. Väldigt god mat och portionerna är stora nog att räcka till en liten aptitretare på kvällen.

Brukar normalt inte börja spela poker förrän sen eftermiddag / tidig kväll, så några timmar spenderas med allehanda saker. Det är mycket på gång nu. Tennis i Paris, poker-VM i Las Vegas (podcasten från 2+2 pokercast är NÖTEN) samt det vanliga facebookandet, twittrandet och bloggkollandet. Det är nästan som en halvtidstjänst att hålla sig ajour.

Historien har ju visat att man inte ska skriva om poker överhuvudtaget, för då jinxar man sig själv och hittar magnifika o-rullar. Och är det något jag inte har råd med nu så är det en förlustperiod. Men ni kan ju helt enkelt förutsätta att det går åt helvete. Det är nämligen par på min poker-bana.

Imorgon alternativt fredag blir det sthlm och årets höjdpunkt. Bruce på stadion. Det kommer bli en folkfest av stora mått och jag känner massor med folk som ska ner någon av dagarna. Jag ska gå på fredagen och som vanligt kan man förvänta sig att Bruce ger publiken exakt allt. Det är det som är storheten med Bruce, han ger sina fans sitt yttersta varenda gång. Aldrig några rutin-nummer. Precis som jag skulle göra om jag var världsartist.

Tyvärr har jag inte lyssnat igenom nya skivan alltför mycket men jag gillar gunget i "My lucky day". Men det spelar nog inte så stor roll eftersom det mest brukar bli klassiker ändå.

På lördagen pratas det om grillning och att titta på fotbollen. Får se hur det blir med den saken. Räknar alla fall med ett somrigt, underbart stockholm.

Avslutar med att berätta att jag totalt snöat in på The Killers "Mr Brightside"

Inga kommentarer: