måndag 15 juni 2009

Glass-lasse

...
Jag tänkte klippa in en mail-konversation jag haft med restaurangkedjan MAX. I brist på hederligt arbete ägnar jag mina dagar åt såna här småsaker.

Här är mitt ursprungsmail:

"Hej,

Tänkte fråga hur det känns att ha 50 gånger så äcklig glass jämfört med konkurrenten McDonalds?

Jag tror knappast det här är en unik åsikt från mig eftersom ni fallerar på några självklara punkter. Det som avgör glassfrågan till McDonalds fördel är att dom värmer sin topping. Det gör själva toppingen mindre kladdidg (smutsfläckar på tröjan till följd av chokladsås-strängar gör ingen kund lycklig) plus att det uppfyller ett till syfte.

Glassen blir lagom smält av den varma såsen. Plus att er chokladsås innehåller mycket mer socker och därför i mitt tycke är för söt.

Där har ni mina två cent i glass-frågan. Tycker alla fall det kan vara värt en fundering.

mvh Marcus Sjöberg
//Känslig glasskund"


Såhär svarade ingen mindre än chefskocken för MAX.

"Hej Marcus

Tack för ditt mail

Som tur är så är smaken som baken dvs delad. Att McD skulle ha godare glassmix än vad Max har håller jag absolut inte med om, Max Glassmix är riktigt god och snakrik att äta utan topping vilket jag personligen inte anser att McD glass klarar.

McD chokladsås måste jag hålla med dig om att den är riktigt god, och här skulle det finnas utrymme för oss att ta fram en ännu godare produkt än vad vi har, Däremot så är Max Dumlekolasås helt fantastisk, Det är den godaste kola såsen jag ialla falla har smakat.

Att ha såserna varma finns det både för o nackdelar med, Att man skulle drälla mindre stämmer väl ändå inte då du får smält glass att brottas med? Men hur som helst så dom flesta som beställer glass på Max beställer samtidigt som sin måltid, dvs att har man varm topping på så hinner glassen smälta innan man ätit klart, Detta ska naturligtvis inte få styra att produkten kan bli godare om man har varm topping,

Vi har faktist möjlighet att ha varm topping så jag lovar dig att genast testa detta så kasnke vi sätter in detta som standard även på Max.

Tack för dina synpunkter, hör gärna av dig igen

Vänligen Jonas Mårtensson
Chefskock"

Ifall nu MAX börjar med varm topping vet ni vems förtjänst det är. Jag hoppas innerligt att dom inte skickar gratischeckar som tack för min excellens. Det går nämligen stick i stäv med den kostpolicy jag lagt mig till med till följd av tjejstryket. Kalvsylta och keso ända tills 8 av 10 personer på stan inte använder ordet "smällfet" som beskrivning av deras första tanke när dom ser mig.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Extremt undersysselsatt gnällspik, klipp dig och skaffa ett hederligt arbete. Even

Benny Bling Bling sa...

Du är så sjuk. En jobbig start på dagen blev helt plötsligt bortglömd. Stora tack för det!

.A sa...

Kuddos för dig på den punkten. Kan du ta upp deras makalöst äckliga Milkshake också? McDs är i en helt annan division jämfört med Max.

Anonym sa...

Kan inte annat än instämma i Even´s kommentar. :p

/FLASKA

Marcus sa...

.A: Ska fundera på saken. Men det kommer hursomhelst att ta ett tag. Först måste jag testsmaka skiten tillräckligt många gånger för att arbeta upp ett raseri kring produkten i fråga.

FLASKA: Even kan vara din riktiga pappa. Ni håller med varandra i otäckt många frågor. DNA-test månne?

Anonym sa...

Gurk: DNA-test är inte nödvändigt då det är dina arbetsskygga fasoner som behandlas. Tror nog ca. 7,5 miljoner människor i detta förträffligt regntunga land håller med oss :P

/FLASKA

Marcus sa...

FLASKA: Som sagt. Det kan vara så att Even var och snokade kring någon bingo-lokal i centrala Gävle i mitten av 70-talet......

Anonym sa...

Gurk: Tera-LOL :D

/FLASKA

Håkan sa...

Det absolut bästa jag läst i bloggväg.

Marcus sa...

Ty... :)