tisdag 9 juni 2009

Igloo

...
Nu är det hundrade dagen i rad man vaknar upp, tittar ut genom fönstret, och möts av strålande solsken. Det är oxå hundrade dagen i rad man förutsätter tropisk hetta, tar på sig shorts och t-shirt, och möts av iskyla och orkan-vindar. Nu kan man kanske tycka att det lika mycket är mitt fel som varje morgon låter mig bli lurad på det här sättet. Om vädret fortsätter i det här tempot kommer det här att vara året det såldes fler skoteroveraller och varmfodrade kängor på sommaren än på vintern.

Dagens promenad blev alltså inställd pga kyla och blåst. Tror även det kan vara nyttigt med tanke på att jag överansträngde mig lite på squashen igår. Mot slutet fick jag ont i lår-muskelfästet vid ljumsken och jag vet inte riktigt hur jag ska stretcha för att avhjälpa felet. Så i brist på den kunskapen slår jag mig till ro med den gamla goda vilan.

Jag har även två möten idag som jag hoppas kan vara avklarade lagom till kvällningen. Då tänkte jag nämligen ägna mig åt motsatsen till hur internet-reklam ofta betalas. Nämligen klick-baserade-förluster.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte undra på att du är en nätfisk, då du låter dig luras på läktaren av något så enkelt som en liten sol. För att bespara dig tid och hjärtesorg föreslår jag att du skickar en slant regelbundet till dina pokersajter. Mer tid och mindre tilt, vad kan en speltorsk mer begära! Enda nackdelen är att du tyvärr då inte begåvas med några justa bad beat storys. - You can´t have it all! Even

Marcus sa...

Even: Solen är en klurig motståndare, med mycket svåruträknade höft-finter och gömma-sig-bakom-moln-manövrar.

Om man skickar en månatlig slant till pokersajterna kanske man kan få lite bad beats via email. Som man sedan kan orera om till höger och vänster.

Kan ju bli ett riktigt sant nöje att återspela hand-historien och se hur man torskade just den här sessionen.

Anonym sa...

Lurad av en sönderläst callingstation, solen har två finter. Går upp i öst och ned väst. Even