tisdag 23 juni 2009

Struts.....

...
Jag har en mail-cirkel med mina gamla studiekamrater Johan, Robban och Gibson. Frekvensen varierer men gemensamt för de flesta mail är att tonen är dryg och innehållet roligt.Ett bra sätt att uppdatera varandra på vad som pågår i våra liv.

Av någon anledning skickades en länk till den här blocket-annonsen.


Karljäveln ville endast ha 12.000 kr för sin otroligt fula struts tillverkad i glasfiber och armeringsjärn.

Johan mailade in ett bud. Ett något lägre bud än det begärda priset.

"Har lagt ett försiktigt bud. Håll tummarna!

Mvh
/Johan

Vidarebefordrat brev:

Från: Blocket.se <svara.inte@blocket.se>
Datum: ti 23 jun 2009 13.07.06 GMT+02:00
Till: johan <johan@primer.se>
Ämne: Ang. Trädgårds konst Struts


-- Kopia på ditt mejlsvar som skickades till annonsören Torgny Nilsson --

Får jag den för 12 kr så tar jag den direkt.

Med vänliga hälsningar
Johan

Annonsen finns på http://www.blocket.se/vi/21074117.htm"



Det här påminner mig om att jag en gång i tiden la ett bud på en domän-adress. Det var oxå en fantasti-summa och om jag inte missminner mig ville han ha 600.000 kr för sitt www namn.

Mitt bud var på 6 kr och alla mina personuppgifter innehöll ordet "banan". Just då fann jag stor humor i mitt verk. Lika stor humor finner jag i det här och jag har skrattat ordentligt åt 12-kr budet en stund nu.


3 kommentarer:

håkan sa...

den där strutsen skulle göra sig otroligt bra i mitt vardagsrum. Men tolv tusen? Får din kompis loss den för tolv spänn så kan jag kanske låna den?

Marcus sa...

Bara så att du vet är strutshelvetet grymt bortskämd och äter bara hemgjorda frikadeller.

Om du köper av han den för 24 kr har han gjort ett bra klipp. Slippa lång-nacken och dessutom göra 100% på sin ostrich-investering.

håkan sa...

Frikadeller är absolut inget problem. Han är värd det bästa. 24 kronor kan jag också utan problem tänka mig att lägga men där går nog också min smärtgräns, även om strutsen i fråga ser väldigt sällskaplig ut...