söndag 24 augusti 2008

Alko-kontroll i dörren

...
Den första lördagkvällen på ett tag som inte tillbringades i flaskans tecken. Det är hemskt skönt att vakna på en söndag utan total ångest. Så varje nykter helg man klarar av gör en till en lyckligare människa. Åtminstone i psyket. Och i plånboken.

Vid 06:00 ringe Gurra o Montell och tyckte dom skulle komma förbi. När man är nykter själv vill man träffa så få onyktra människor som möjligt. Förklarade därför att det var exakt noll chans att bli insläppt och att det inte var vidare stor mening att fullfölja planen med en taxi till Haga.

Skam den som ger sig. En liten stund senare stod 2st snedruckna människor och tyckte det var den mest naturliga sak i världen att komma in till mig och få spela tv-spel samt äta medhavd mat.

Precis som jag insisterat på innan så blev det ingenting av med deras lömska planer. Innan handduken kastades in försöktes det med alla möjliga argument:

"Vi har med oss mat till dig" - Vilket jag sa att dom absolut inte behövde köpa eftersom dom ändå inte skulle komma in.

"Du får igen din keps" - En keps som Montell norpade av mig för ett par år sedan och som han kvällen till ära hade på huvudet. Kontrade med att säga att han kunde kasta upp den så skulle jag komma ner och öppna sedan. Förhandlingarna kantrade.

"Du förstör vår kväll" - Ja Gurra, vad ska man säga om det. Jag ber om ursäkt för att jag sabbade er kväll redan vid 06:00. Det måste kännas fruktansvärt irriterande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hänger inte med. När inträffar detta? Söndagmorgon 06:00? Alltså för bara några timmar sedan? Den iden styper på att inlägget verkar vara skrivet 23:00 igår. Det borde betyda att detta inträffade 06:00 på lördagmorgon. Men du var inte Gurra ut. Jag är förvirrad. Dock inte bakfull. På en söndag. Allt är därmed frid och fröjd.

Marcus sa...

Tiden för mina inlägg stämmer inte. Spektaklet hände 0600 på söndag morgon, dvs för några timmar sedan