fredag 15 augusti 2008

Detta ständiga drickande...

...
Hela veckan har jag varit inställd på att hålla mig nykter i helgen. Behöver spela massa pokerhänder och vad passar då bättre än att avsätta en hel helg till ändamålet.

Redan idag började lobbandet för att få ut mig på dåligheter.

Gurra skrev på msn att jag borde känna mig hedrad som får gå på krogen med mina 2 idoler, han själv och Bommen. Förklarade att det enda jag ser upp till av dessa 2 krakar är den ständiga lyckoluva som Bommen alltid har. I övrigt är ingen av dom särskilt mycket att hänga i granen.

5 minuter senare piper det till i telefonen. Eller snarare brusar till. Jag har en Svullo-kommentar som meddelande-signal. Nämligen kommentaren han gett efter att ha hjälpt in en mamma med sin barnvagn i en buik, och när han gått därifrån utbrister:
"Bryta nacken av ungjäveln borde man göra"

Lite elakt kan tyckas, men förjävla dråpligt och precis min typ av humor.

Alla fall. Bommen skriver att det ska drickas i helgen. Att han ska handla på tax-free imorgon och att det sen blir full bertling och travspel. Billig kombination, trav och sprit. Ajajaj...

Men bara för att två väldigt svagsinta personer försöker inleda mig i frestelse är det absolut inte säkert att jag trillar dit. Som den larger-than-life person jag är har jag några tricks i bagaget för att komma undan. Ett axplock:

1) Klassiker. Slå av mobilen.

2) Ta till flykten och åka till annan stad

3) Skylla på blackhet och ställa villkoret att man går ut om det bjuds. (Kan slå tillbaka rätt hårt ifall det svaras ja. Chansen ökar ju turligare personer man umgås med. Vet att bommen fick in V75 förra helgen. Detta alternativ går alltås fet-bort)

4) Lägga sig med 2 kuddar över huvudet och skandera "lalalalalalalala" till kl 02:30 då faran torde vara över.

5) Tidig poker-tillsättning. Vid back mer än 3 inköp vet alla att jag inte går någonstans. I synnerhet inte på krogen. Ref: Wynn's pokerrum sommaren 2005 då jag låg långback när Zeke o Bommen ville att vi skulle åka på krogen. Mmm. Troligt. Dom fick åka själva. Själv trillade jag in på hotellrummet kl 10 på morgonen efter att dom sista 3 timmarna spelat Fixed Limit HU mot en hip-hop-kines och vunnit tillbaka hela mitt back.

Inga kommentarer: