lördag 23 augusti 2008

Nattsudd

...
God afton blötdjur...

Kvällen och gårdagens har spenderats spelandes poker. Resultaten har lyst med sin frånvaro men jag har slunkit med jämnt upp bägge dagarna. Hade en fin sittning på gång nu, men snart är det Jörgen Perssons semi och då finns det inga pokerbord i världen som håller mig borta från TV:n.

På tal om Persson. J-O Waldner sa till Aftonbladet att om Persson vinner OS-guld, då är han en större spelare än honom. J-O tillade även att han skulle byta många av sina medaljer för att få vinna ett OS-guld i Kina, pingisens hemland. Det säger en hel del om vad Jörgen håller på att ställa till med.

Läste att Staffan Lindeborg sa följande om OS-pingisen:
"Om Jörgen kniper guldet kommer jag ställa till med en ordentlig jättefylla. Det ska rökas, drickas och skrålas i dagarna nio"

Ja du Staffan, jag unnar dig verkligen en långdrickning. Så för Lindeborgs skull, låt oss nu alla från botten av våra törstiga hjärtan frammana så mycket positiv energi som möjligt.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Tidigare ikväll spelade jag ett squash-pass med Rille. Utan tvekan det jobbigaste passet vi haft. Dessutom dom 2 matcher vi spelat som hållt högst kvalitét. Otroligt bra spel för att vara oss. Långa bolldueller, trixiga placeringar och hela banan utnyttjades på ett sätt den normalt inte gör.

Det blev 1-1 i matcher och jag antar att det var ett rättvist resultat. I match 1, set 3, vann jag till slut med 17-15. Jag var så trött vid ställningen 12-12 att om jag hade fått välja mellan att vinna med 17-15 eller förlora med 12-14 antagligen hade tagit förlusten för att få sätta mig ner att vila.

Nytt racket är inhandlat oxå. Alltså har jag eliminerat en del av fördelen Rille har haft med sitt fusk-racket.

Inga kommentarer: