tisdag 12 augusti 2008

bla...bla...bla

...
I lördags var det drakbåtsfestival i Sundsvall och jag förärade tillställningen med att dricka i dess namn. Några öl nere vid spektaklet först och senare poker och en massa rosé-vin på cosmopol. Normalt brukar jag inte spela när jag dricker. inte för att jag alltid förlorar utan snarare för att någon alltid hamnar back och således är mest intresserad av att fortsätta spela istället för att gå vidare. Även denna gång skulle jag hållt mig undan.

Innan vi ska gå vidare mot krogen hamnar jag i en pott (20-20 NL) där jag hamnar all-in mot 3 st Preflop. Jag har 5.400 i stacken och jag är nästan 100% säker att jag ledere mot alla. Jag var den enda som visade min hand.

Brädan kommer 479...K...3

Ena killen kastar sina kort i mucken av bara åsynen av min AQ. Nästa säger "jag tror nog kanske att jag vinner" och skrynklar fram K2 off. Endast 24.000 i potten varav jag fått 17.500 om jag vunnit. Vet inte riktigt vad dom andra hade men jag tror mig haft mellan 30-40% vinstchans. Surt sa räven.

Men det gör ingenting. För nätspelet kommer förhoppningsvis att gå som en dans den här veckan. Varför???

Jag har karma superplus efter att tillbringat en hel timme i biljardhallen med att hjälpa till att byta köläder åt en lokal förmåga. Så flitig som jag var kunde man inte annat tro än att jag fick betalt för jobbet. Men icke. Jag finns på denna planet för att göra andras liv enklare. :)


På tal om biljard så pågår EM i Willingen, Tyskland. Min gode vän Marcus Chamat är i kvarts-final i eight-ball och möter Oliver Ortmann, arrangörslandets finest. Gl till honom.

Later.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om jag inte missminner mig så tror jag mig ha läst två ggr tidigare att du torskat med AQ.

Kanske är det din akilles häl, likt sprit är det för Gurra och höga trappsteg är det för mig.

Marcus sa...

Ja det är ett helvete till hand....

Anonym sa...

unra vad det var för galning med k2 kanske en bergsbestigare // Rose är nöten