tisdag 12 augusti 2008

Dagens ungdom

...
Var just på Statoil och inhandlade lite attiraljer till nattens uppesittning. Dygnet ska vändas tillbaka och vad passar bättre än ett kiosk-besök kl 04:00.

Tydligen var jag inte ensam om den idén. In kommer 3 ungdomar som är totalt dyngraka. Gissar att dom var 18-20 år gamla. Man kan undra vart i helvete dom hittat en fylla på en måndag. Knappt Dalton's har besökare en sån här slagen dag. Särskilt som det just varit Gatufest och Drakbåtsfestival.

Dessutom hade dom en 4:e kille med. Men han var för onykter för att orka gå med in i butiken. Istället stod han och hängde över skåpet med spolarvätska strax utanför entrén.

Det är stolta föräldrar gissar jag!

Man kommer att tänka på en och annan fylla man själv hade i sin ungdom. Gode gud vilka trasiga minnen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Michael Phelps simmade för en stund sedan hem guld i 200 m ryggsim. 45 minuter senare slaktade han semi-finalen i 200 m fjäril. Hygglig återhämtning på den pojken.

Jag tror inte han satt klapp-kanon i ett grustag, sugandes på en avslagen öl, i sin ungdom.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska inte uttala mig...

/Pal

Anonym sa...

Det är mer utvecklande att sitta kanon i ett grustag i förhållande till att plaska runt i en badbalja.

Se bara hur fina pojkar du och jag blev.

Marcus sa...

Ja det är stolta föräldrar även här :)