måndag 18 augusti 2008

Flaskbotten

...
Lördagen blev en katastrof av sällan skådat slag. Innan jag berättar vill jag bara nämna att jag fram till 21:20 inte drack en droppe och var fullt övertygad om att kvällen skulle spenderas spelandes på nätet.

Hedersgurra kom förbi och lyckades lura med mig ner till Bommen. Montell, Sedda och Petri var oxå där. Alla utom jag såg riktigt glad ut, jag hade ju ännu inte blivit berusad.

På festen var det ytterligare en person. Ingen kände honom. Han satt mest för sig själv och lyssnade på sin Ipod. Förutom när han fick små infall och skulle fotografera alla personer samt all inredning. Självklart fotades även miljön utanför fönstret och vi får väl anta att han håller på att skapa ett rekord-collage över Kjellboms liv och leverne.

Hursomhelst, runt midnatt blev det vidare avfärd mot Oscar. Jag tänkte då att jag antagligen inte kommer hinna bli onykter eftersom jag började dricka så sent. Det fanns alltså en odödlighets-aura över mig som senare skulle dra ner mig i fördärvet.

Vi satte till oss på uteserveringen och inledde med ett par drinkar samt ett par Minttu. Vill minnas att Montell försökte gömma sin första shots bakom ask-koppen och att jag istället drack den oxå (hur ska man kunna bli onykter?), men detta förnekes å det kraftigaste. Sen blev det en till runda drink och shots. Nu började det kännas litegrann och nästa sak jag kommer ihåg är att Bommen köpt in en hel-flaska Absolut päron. Här slutar det vi kallar för "regelbundna minnen av vad som hände under resten av kvällen".

Jag har fått vissa saker berättat för mig. Ett axplock:

- Har inget minne av att jag drack något av päron-vodkan. Tydligen gjorde jag det. Jag citerar Bommen:
"Jag kommer ihåg att jag hällde upp en ganska stark grogg åt dig, och jag avslutade med att hälla på ännu mer sprit"

- Träffade på Tony och han ville självklart intoxikera mig ytterligare. Det gjordes genom en Kaffe Dagge. Det är en värmd sprit i en espresso-kopp med lite grädde på toppen. Den varma spriten gör att dessa daggar biter någonting alldeles otroligt. Strax efter vred han ur mig en drink oxå. Klockan var då 02:55. Livsnödvändig beställning!!!

Tack mina vänner!!!

Det slutade med att jag fick en ledsagare hem. För övrigt en väldigt törstig person som antagligen själv har fått hjälp hem många gånger i sitt liv. Bara för att kröna kvällen som den största snefyllan på ett tag.

Nu blir det nyktert ett tag tror jag. Funderar på att hoppa över Open Trot-helgen oxå, men det är lätt att säga nu.

Den som vill träffa mig onykter kan bli tvungen att vänta tills jag fyller 30, om jag är hemma då. Eller kanske till och med till nyår, då det verkar bli Vemdalen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nyktert är det nya. Hur det ska avklaras har du redan skrivit ett högklassigt inlägg om, rent informationsmässigt. Jag kommer att följa det slaviskt.