måndag 25 augusti 2008

Sköna söndag

...
Känslan av att spendera en söndag i något annat än ångestens tecken är underbar. Idag har varit en sån dag. Ingen bakfylla att försöka bota. Ingen sönder-rökt hals att försöka svalka. Däremot är jag förjävligt trött med tanke på hur bra jag egentligen borde må, och det stör mig någonting in i helvete.

Jag borde egentligen åka hem till alla bakis-slagna människor och steppa, stå på händer och sjunga för full hals. För att psykas. Men det går ju inte när man nästan somnar stående.

Det är det där förbannade OS:et som har strulat till det för mig. Eftersom morgonsändningarna började vid 03:00 blev det snart rutin att hålla sig vaken till dess. När jag väl var vaken gled timmarna iväg och gjorde att jag normalt somnade vid 7-rycket.

Trots att jag senaste tiden spelat intensivt med squash, inte ätit alltför onyttigt samt inte druckit på 8 dagar är jag alltså trött hela tiden. Hur kan det komma sig. Förutom att det är skumt är det högst orättvist.

Vad gör man då?
Busenkelt. Man åker till ICA Kvantum och köper den fetaste vitamin-kuren och sväljer ner den första dosen tillsammans med en Red Bull. Nu känner jag mig levande igen. Gissar att det blir ganska lätt att sova sen :) Tillbaka på ruta 1... Eller snarare ruta 8, för det är väl då jag kommer att somna.

Hursomhelst har jag spelat två pokerpass. Det första slutade lillback och det andra halvplus, så alltsomallt blev det ett litet uppslag.

Imorgon vankas det squash och pokerspel.

Inga kommentarer: