lördag 20 december 2008

And off I go....

...
Så är det då dags för avfärd mot Gävle och första etappen i fira-jul-spektaklet. Biljardtävling i dagarna två och sedan vidare avfärd mot Tällberg.

Ska bara duscha och sedan packa ihop det sista. Det kan hända att det blir ett par öl efter tävlingen ikväll. Jesse Brodin är en berömd gammal skåpsupare och kommer säkert propsa för sprit. Josse och Annie, som är tillsammans med Huge numer, ska även dyka upp så det kan säkert bli någonting skoj. Förutsatt att min fot inte går i kras.

För jag har insett nu att något måste vara brutet. Konstant värk, fortfarande svullen och halvblå runt stora delar av underdelen. Till och med min far tittade lite snabbt på den igår och konstaterade att jag nog skulle behöva åka in och låta någon läkare titta på den. Samma pappa som i min ungdom trodde jag satt och gnällde över ont i armen som en ursäkt för att lindra att jag kom hem till middagen på tok för sent. Det skulle senare visa sig att min cykelolycka resulterat i en bruten arm och det blev gipspaket i flera veckor efter det. Ordet "leverage" har aldrig varit mer aktuellt. Att ha all förhandlingskraft alltså. Vilket jag hade då. Man kan säga att det var jag som hade alla trumfar på hand när jag kom hem från sjukhuset. Eller att jag satt på hela leken....

Fridens liljor....

8 kommentarer:

Anonym sa...

Lyyycka till!!

/Uno "Pal" Hedin

Marcus sa...

Pal: Dit lycka till hjälpte föga. Det hjälpte däremot flöga. För det var just vad jag gjorde. I 2 raka matcher dessutom. Stör förnedring.

Fast tog lill-revansch genom att teama upp med min gamla bror Jesse Brodin. Vi vann några gamla sur-hundringar av allehande personer. Synd bara att lyset går på en 4-hundring. Det tar bort litegrann av edgen.

Anonym sa...

Bjöd inte Reza på lyset då? :D :D :D

/Pal

Marcus sa...

Näe, men väl på en kaffe.. Sjukt nog...

Anonym sa...

Fan Gurk, jag hade inte sett dig lira på ett tag, tills igår. Haha, vad fan är det för tankar som går igenom ditt när du lägger ner huvudet och ska stöta? Hyggliga tvångstankar. haha

Pal: Tråktigt att entra dörren i söderbacken och just få se Brillan och Hundraprollaren Flod med våfflorna i vädret...inga orginal där inte!!!

/Lee

Anonym sa...

Lee: Jag har fortfarande inte lyckats klura ut varför de gjorde ett program som hette (heter?) Big Brother där några blir filmade ett tag och sen får nån ture lite slantar. Det hade blivit sjukt mycket bättre TV om de satt upp ett par kameror på gamla cancerlokalen, och dessutom gratis!!
Dåliga tittarsiffror det hade blivit!!!!!!!

/Pal

Marcus sa...

Ja en kamera på biljarden hade varit reality-tv av stor kvalitet. Nästan så att publiken kanske inte skulle tro på att det är riktiga människor eftersom dom är alltför stora unikum.

Tänk er avsnittet när Palto cyklar baklänges och ramlar o bryter armen, o det första han gör efter vurpan är att kasta sig efter kepsen,...

Anonym sa...

Gurk: Haha, ja! Eller när en viss Roland sattt på hyllan och sjöng om en viss broders sexuella läggning - enligt en viss Roland själv - vilket resulterade i allsång och enorm kokning för den drabbade! :D

Lee: Ett annat exempel är då en full Leif-Ronney (skostorlek 32) trimmde upp ovan nämnda Roland så han kokade över och det blev fäktning på hyllan och de gick ut och skulle göra upp. Värre freakshow har sällan skådats!!

/Pal

/Pal