onsdag 3 december 2008

Carlito Brigante

...
Carlito's Way gick tidigare ikväll på sexan. Vilken fantastisk film det är. Gillar den mer än Scarface eftersom Carlito Brigante framstår som en egentligen god människa, men som från sin uppväxt och framåt motvilligt dragits in i massa skit. Det finns på något sätt hopp för honom samtidigt som man är väl medveten om att det kommer sluta i moll. Plus att jag alltid gillar filmer med en berättarröst, vilket i den här filmen stundtals görs av Pacino själv. Slutet är även det fantastiskt. Världens jakt genom Central Station och när man precis tror han fixar det kommer.............

Sexan försökte förstöra filmen så mycket som möjligt genom att införa den amerikanska metoden att ha reklampauser. Alltså jättemånga pauser men i gengäld lite kortare varje gång. Mycket irriterande.

För övrigt har jag o Zeke haft bolagsmöte halva kvällen. Rätt produktivt om jag får säga det själv och vi har kommit fram till några saker som ska testas efter nyår. Blir mycket intressant. Mötet var hemma hos mig och som den fenomenala värd jag är bjöd jag på mat innan vi satte igång. Zeke går på Atkins-diet och får tydligen äta 5g kolhydrater i veckan (typ en vindruva). Inte ens det kunde stoppa mig. Mitt skafferi står redo för alla typer av utmaningar. Kokt torsk med fräst lök och musslor blev lösningen. Kan meddela att det låter mycket godare än det var. Det måste blivit något strul med fisken för den blev hård plus att den inte blev sådär vit som jag minns att den ska bli. Det kan inte heller berott på att jag kokat den för kort tid, för på paketet pratades det om 4-6 minuter och jag måste haft den igång minst 10 minuter.

Så den som vill vara mig för en dag kan ikläda sig brillor, hyra Carlito's Way och pausa var 16:e minut, och till filmen äta torskfilé med smak av skosula.

3 kommentarer:

Anonym sa...

10 min är bara ca DUBBELT SÅ LÅNG TID, än de 4-6 min som rekomenderades på paketet. Prova att koka ett ägg i si så där en 15-16 min, och knapra på det. ;)

/Erik Lee Lallerstedt

Marcus sa...

Fast det sjöd ju bara o det var därför jag kokade det lite extra. Fast jag tror det var märket på fisken som var problemet. Ska prova med Findus nästa gång.

Anonym sa...

Ja, vem skulle inte vilja vara en brillorm för en dag. Testade det i Gävle senast med en enorm framgång.

/Gurrrr