onsdag 10 december 2008

Cal...cu...tta

...
En stilla undran. Går det inte att göra en sås utan att ha grädde eller creme fraiche som bas? Provade nämligen nyss att göra en currysås med 2dl lättmjölk samt 1dl vatten som bas. Den blev så delikat att jag hällde ut den i slasken och åt kycklingen med ketchup istället.

Möjligen kan jag haft i för mycket curry. Ska prova med creme fraiche någon annan dag och se om slutresultatet blir tillfredställande. Bäst blir det nog om jag fraktar hit en livs levande indier. Då blir det nog fart på grejorna.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Testa en hederlig gammal redning med lite smör, mjölk och mjöl. Sedan kan du kasta i lite annan skit.

/HG

Marcus sa...

HG: Men det var ju det jag gjorde. I princip. Förutom att jag tog stekmargarin istället för smör (väldigt lite9 samt Maizena istället för mjöl.. Osså inte bara mjölk, 1 dl vatten för att spara lite till flingorna i morgon bitti.

Sen när började du titulera dig kock? Det är fler än en gång jag sett dig välja restaurang framför hemlagat.... Din ketjup nano är dock ganska god.. Som godast när man är black :)

Andreas sa...

hahahahaha! Kan inte fatta att jag sitter har i min ensamhet och skrattar hogt at bloggen. Kan inte heller fatta att jag sitter har och skrattar at ras-skamten som haglar tatt. Min egen ras till pa kopet. Long Live INDIA!

Marcus sa...

Fast ras-skämt är inte vanligt förekommande. Det råkade bara slinka in två på kort tid. Kvoten är fylld för flera år framöver... :)