tisdag 2 december 2008

Vad skådar mitt norra öga..?

...
Vilket öga man har för detaljer.

Ser i detta nu på 6:an. Det är första avsnittet av Miami Vice. Don Johnson står och pratar med en kille som jag direkt ser att det är en ung version av han som spelar distriktsåklagaren i Dexter, Miguel Prado.

Mycket riktigt. Efter en stunds imdb:ande kryper sanningen fram. Jimmy Smitts heter han och det verkar även varit hans allra första tv-roll. Good old Gurken må ha synfel, men detaljnäsan lurar ni mig inte på.

När jag pluggade brukade mina lägenhetskamrater i tid och otid göra sig lustig över att jag blandade ihop olika skådisar med varandra. Nu är det alltså officiellt slut på dom tiderna. Ni kan fortsättningsvis kalla mig för Hawkeye. Precis som Alan Aldas karaktär i M.A.S.H. Han var törstig oxå så det passar hur bra som helst. :)

Inga kommentarer: