fredag 5 december 2008

Fredags-svammel

...
Jag har två saker på hjärtat. Eller rättare sagt tre ifall ni vill veta att jag vann dagens squash-match med övertygande 5-0 i set. Heja mig!

1) Jag spelade poker tidigare på ett lånat konto. En av reguljärerna har börjat jaga ner mig i var och varannan pott. Varför har jag inte kunnat räkna ut. Det borde finnas lättare spelare att försöka slakta. Idag kom svaret.

Gurra skrev på msn att
"hälsa gurken att XXX är inne och spelar nu... han hatar mig så mycket att han stoppar in med vad som helst"
Det var alltså Gurra som retat gallfeber på karln från samma konto jag spelar från. Det ska jag försöka dra nytta av.

2) Ser i detta nu på Extra Extra med Måns Möller på trean. Det är två lag. Varje lag har en gästdeltagare och två komiker. I det ena laget är gästdeltagaren Bea Szenfeld. För det första har jag inte en susning om vem hon är. För det andra har hon inte sagt ett enda ord under programmets första halva. Pardon my french men är inte tanken litegrann att gästdeltagaren ska förmedla lustigheter som får tittarna att skratta, vilket i förlängningen säljer reklam.

Dom hade lika gärna kunnat bjuda in en vandrande pinne. Underhållningsvärdet hade varit lika stort. Eller förresten. Dom lilla liven är förjävla lustiga.

3) Extrasak. På spåret håller klassen år efter år. Imponerande. Sådan simpel programidé, men sånt underbart program. Och ja, jag har fyllt 30.......

PS. Såg en tv-serie häromdagen där ena personen tackade för sig genom att använda ordet "Toodles...". Fulare hejdå-ord får man söka i dussintals galaxer efter. DS

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker det är en sjukt stor förolämpning mot dig personligen att du inte en enda gång blivit tillfrågad om att ställa upp i På spåret!

Lite kokning svenska folket gått miste om!!!

/Pal

Marcus sa...

På spåret skulle vara utomordentligt roligt att vara med i. Istället för feg-vatten skulle det vara sprit i glasen...