onsdag 10 december 2008

Lokalvårdare för en dag

...
Just nu är jag sysselsätt med något av det värsta jag vet. Näst efter nageltortyr där man sticker in saker under nagelbanden. Nu tror ni säkert att jag menar skriva blogg. Men icke. Det gör jag för att det är kul. Nämligen att sitta i telefon-kö. Estimerad väntetid är 10 minuter, vilket mer än väl täcker hur lång tid det tar för mig att skriva ner det lilla ointressanta jag har på hjärtat.

Anledningen till att jag är vaken är att jag och Hasse ska ta tag i det där vi inte orkade i måndags. Att plocka in alla saker i lokalen igen samt allmän uppstädning. Vaktmästarkillen har lovat att se till att förrådsdörren står på vid gavel. Måtte han hålla sin del nu när man blivit uppjagad innan tuppen.

Senare ikväll är det premiär av div.3 på squashen. Jag har ju förutspått vinst så kvällens match kommer väl bli en bra indikation huruvida min målsättning är rimlig. Återkommer med resultat.

Vidare har jag, efter tips från Stoffe, börjat se på den några år gamla tv-serien Arrested development. Jag har alltid trott det varit någonting i stil med CSI med tanke på första delen i seriens namn. Mycket riktigt är det en person arresterad. Men där stannar oxå likheterna med någon kriminal-serie. Serien handlar om Michael, som på egen hand blir tvungen att ta över familjeföretaget när pappan åker i fängelse för ekonomisk brottslighet. En högst lustig serie även om jag bara sett ett par avsnitt. Har feeling för att jag kommer tycka om den riktigt mycket.



Flera skådisar jag känner igen är med i rollbesättningen. Rättare sagt 2 st. Bägge var med i Juno. Den ena är han som spelade grabben som gjorde Juno gravid, Paulie Bleeker. Den andra är han som spelade den tilltänkta adoptivpappan.

Apropå tv-serier. Dexter är så otroligt spännande nu att jag inte begriper hur man klarar av att INTE se den. Serien tappade i ett par avsnitt och blev för snäll. Antagligen för att den numer körs tidig kväll på en vanlig nätverkskanal till skillnad mot förut när den gick på kabel-tv och mycket senare på kvällen. Fast dom har väl insett att seriens storhet ligger i att spela på gränsen till vad tittarna orkar med att se. Jag tänkte skriva på gränsen till vad som är socialt acceptabelt men den gränsen är sprängd för länge sedan.

Inga kommentarer: