söndag 7 december 2008

Skrattar bäst som skrattar sist....

...
Ni var nog några stycken i helgen som glada i hågen läppjade på era pilsner och lite nedlåtande tänkte på vilken tråkhelg jag har. När ni läser detta skrattar ni nog inte lika gott. Inte alls hoppas jag.

Tänkte hålla mig från alkohol-drickning fram till helgen innan jul. Sedan blir det full fart fram till o med nyår. Efter blir det, liksom förra året, nyktert fram till Nordic Light i mitten av februari. Jag längtar redan till att se hur mitt squashspel kommer utvecklas med nästan 6 nyktra veckor i kroppen.

Efter eftermiddagens squash var jag på familjemiddag. Det är alltid god mat när det vankas mat hos pappa. Idag var det särskilt gott. En förrätt med baconlindad sparris och pilgrimsmusslor. Antagligen rätt nyttig oxå. Sedan blev det helstekt entrecote med murkelsås och hasselbackspotatis. Det är ingenting man svänger ihop i en handvändning hemmavid.

Resterande del av kvällen har spenderats spelandes poker. Det gick okej och för första gången på decennier fick jag en royal flush. Inte blev det sämre att jag fick all-in spel mot två stycken. En hade fyrtal och den andra topp-kåk. Lite surt att det inte finns någon bad beat jackpot på sidan jag spelar. Isåfall hade jag tagit 25% av jackpotten, vilket normalt skulle innebära mellan €1.000 till €2.000.

Jag vill oxå passa på att välkomna 650.000 amerikaner till min vardag. En arbetslös vardag. Det är nämligen så många som fått sparken i november. Man undrar hur världen ska kunna klara sig med tanke på vilka sjuka effekter den här lågkonjunkturen verkar ge. Amerikanska bilföretag får tex låna cirka 17 miljarder dollar av staten. Och det är bara en tillfällig lösning fram till Obama tagit över helt och hållet, då nya räddningspaket kan diskuteras. Det känns som dom här företagen har samma usla kreditvärdighet som mig.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

- Grattis till Marcus Chamat som nästan vann biljard-eurotouren i Spanien. Han torskade finalen mot holländaren Nils Feijen. En duktig spelare han normalt brukar slå. Vid ställningen 0-1 var det tre bollar kvar på bordet och dom låg busenkelt. Då kixade Chamat och istället för 1-1 blev det 0-2. Fick ett sms där han sa att han efter den där kixen blev nervös och inte alls kom in i matchen.

Kul att höra ett erkänt vinnar-psyke erkänna att det finns nervositet. Tycker jämt att idrottsmän förnekar den blotta existensen av nerver och istället skyller på andra patetiska saker. Nervositet är något som ingen idrottsman slipper undan. Det gäller att hantera den på ett bra sätt och lyckas vända den till något positivt. Men att förneka den är bara löjligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var inte oväntat att du fick se en royal flush på mitt konto idag, JAG SER MINST 2 VARJE DAG. välkommen till hur vi som inte har otur har det

Marcus sa...

Det sjuka var att efter handen skrev jag "tyty". Han med fyrtal skrev då följande tillbaka:
"UWUWUWUWUWUWUWUWUWUWUWUWUWUWUWUWUW"

Roligt när man träffar nya kompisar :)

Anonym sa...

Ni har det bra ni. Äckelbarn.

/HG