fredag 7 mars 2008

Davydenko vs Lopez

.
Jag vaknade runt lunch idag och då var matchen redan igång, Lopez vann första set med 6-4. Inte alls enligt mina planer så jag fyllder på och spelade lite på Davydenko. I andra set följdes spelarna åt tills Davydenko till slut bröt vid ställningen 5-4 och tog således hem setet.

Inför tredje sejfade jag ut och såg till att jag hade en liten vinst på Lopez kvar. Detta för att jag hade ett spel på Davydenko som turneringssegrare. Så vad händer, jo Davvy bryter nästan omgående och går fram till en 3-1 ledning. Då spelar jag ytterligare litegrann på Lopez till cirka 6 ggr slanten. Inga mer break fram till 5-2 till Davvy. Lopez står då i 12 ggr, vilket jag spelar till.

Nu händer det otroliga, han håller serven till 3-5, bryter till 4-5 samt håller till 5-5. Detta trots att han såg ut som en uppgiven människa bara några game innan. Normalt skulle jag ta hem vinsten här, men valde att gardera mitt vinnarspel och lät pengarna löpa. Det var fortfarande ett mycket bättre scenario för mig om Davydenko vinner.

Yada yada yada, Lopez vinner med 7-5. Såklart sämsta utfallet för mig, men jag får väl vara glad att jag gjorde mig en liten slant på matchspelet som backup till mitt förlorande turneringsvinnarspel.

Det konstiga var att Davydenko inte såg ut att bry sig nämnvärt. Han visar normalt väldigt mycket känslor på banan och kastar racketet och skriker. Inga sådana tendenser idag. Vid tass-skaket log han till och med. Detta förefaller konstigt för mig. Rimligen borde en sån här förlust ta väldigt hårt på honom. Han mötte en spelare han normalt slår, han vände och återtog kommandot och råkade sedan ut för en mirakelvändning.

Man börjar undra om han var inblandad i något spel eller så. Det har ju varit mycket snack kring uppgjorda matcher runtomkring honom. Om så är fallet är denna match definitivt en kandidat till fiffel.

Inga kommentarer: