fredag 14 mars 2008

Fredagsunderhållning

.
Poker har varit mycket i media senaste åren med fina artiklar om hur mycket pengar man kan vinna. Det är ära och berömmelse och resor till Bahamas.

Vi på klubben har dock kommit på nöten. Det är en 50 kr rebuy-turnering. Startstack 500 giftonger, obegränsade rebuys samt blinds på 25 50 första timmen. Till detta så dricker samtliga ganska mycket. Tror faktiskt det är svårt att hitta på ett turneringskoncept som skapar mer underhållning.

Förra gången hade jag jobbat upp ett respektabelt kapital och efter rasten hamnade jag all-in med AJs mot A6o. Min vän Hedersgurra tjatade in den andra i att syna min all-in, för att sedan vråla fram en 6:a på flop. Stora tack Gustav, du är en hedersfigur!

Hörde att Gurra har sverige-rekord i spelet Square-Bol på Facebook. Jag visste inte att han var den enda svensken som provat det spelet. Inte så länge till Gurra, inte så länge till.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.